Sari direct la conținut

Business Report: Verdict pentru cea mai noua autostrada: Este denivelata; 600.000 de firme afectate de liberalizarea pietei de energie; In alte parti, Loteria tine statul in viata. In Romania e invers; ANRP: Cesionarii de drepturi de proprietate, cei mai norocosi oameni din Romania

HotNews.ro
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto
BUSINESS REPORT, Foto: Colaj foto

600.000 de firme afectate de liberalizarea pietei de energie. Circa 600.000 de firme ar putea fi nevoite ca, din toamna, sa renunte la pretul reglementat pentru energia electrica si sa negocieze contracte noi de furnizare, in piata libera, la tarife mai mari. Situatia este cauzata de insolventa Hidroelectrica si necesitatea producatorului de energie de a-si maximiza profiturile intr-un an secetos. ANRE (reglementatorul pietei noastre de energie) analizeaza, in prezent, mai multe variante de accelerare a procesului de liberalizare, astfel incat Hidroelectrica sa aiba venituri mai mari din electricitatea vanduta si populatia sa nu suporte majorari de pret din aceasta cauza. Hidroelectrica a solicitat cresterea pretului energiei pe care o furnizeaza acum pietei reglementate de la 72, la 125 de lei/MWh. Compania a cerut si micsorarea cantitatilor alocate pietei reglementate de la 5,5 Twh, la 4 TWh pentru acest an, pe fondul secetei hidrologice, scrie Bursa.ro.

In alte parti, Loteria tine statul in viata. In Romania e invers. Jocurile de tip loterie, a caror administrare constituie, de regula, monopolul unor companii de stat, reprezinta, de fapt, o taxa mascata, care permite autoritatilor sa-si suplimenteze veniturile fara sa-si atraga oprobriul sau opozitia contribuabililor. Asta pentru ca plata acestei „taxe” este intotdeauna voluntara, ba chiar entuziasta, fara sa fie nevoie de eforturi coercitive pentru „colectarea” ei. Desi sunt printre cele mai sigure tipuri de afacere din lume, mai ales in conditii de monopol, chiar si loteriile de stat pot ajunge sa aiba grave probleme financiare, si chiar sa se confrunte cu insolventa sau falimentul, din cauza managementului defectuos, inerent unei administrari etatiste, anunta Finantistii.

Verdict pentru cea mai noua autostrada: Este denivelata! Autostrada Bucuresti-Ploiesti trebuia data in folosinta pe data de 30 iunie 2012. Inaugurarea a fost amanata din cauza unor probleme de planeitate, care trebuiau rezolvate, conform declaratiilor de atunci ale autoritatilor. Au trecut deja cateva zile de cand autostrada Bucuresti-Ploiesti a fost deschisa traficului si mai multi soferi care au circulat deja pe ea au declarat ca autostrada prezinta portiuni in care are denivelari, lucru pe care l-am simtit si noi atunci cand am realizat testul comparativ de care am scris recent. Concluzia? Problemele cu planeitatea nu au fost rezolvate in totalitate. Pentru ca cel mai bun argument sunt opiniile celor care au testat deja autostrada, ne-am gandit sa redam mai jos parerile utilizatorilor de pe forumul specializat in infrastructura SkyScraperCity, care au incercat autostrada A3, informeaza Capital.ro.

Profesorul nu stie sa piarda, caci are Autoritatea aproape de El. Fara nici o discutie, cele mai dificile negocieri in cazul contractelor preferentiale de energie au fost, si mai sunt inca, cele cu Energy-Holding. Nu intamplator, Energy-Center a insistat asupra relatiei istorice dintre Energy Holding si Hidroelectrica, pentru ca numai asa se poate intelege situatia la care s-a ajuns in momentul de fata. Acum, cand scriem aceste randuri, nu stim cum s-au finalizat negocierile administratrului special de la Hidroelectrica cu Energy-Holding, Cert este, si am mai afirmat odata acest lucru, Energy Holding nu va fi debransat de la energia hidro. Ca va plati mai mult, ca va avea un contract pe o perioada mai scurta sau ca peste cateva luni intelegerea de azi va fi renegociata nici nu mai conteaza. Energy Holding atarna ca o piatra de moara de gatul Hidroelectrica, iar puisorii lui (cele doua companii Alpiq), carora li s-au reziliat contractele, sunt inca de departe in carti, sau, cu alte cuvinte, nu si-au spus ultimul cuvant, scrie energy-center.ro.

Wall Street inchide in scadere. Bursa de la New York a inchis in scadere sesiunea de marti pe fondul problemelor bancilor din Spania, a castigurilor dezamagitoare si a temerilor legate de un semestru viitor dificil: Dow a cedat 0,82% si Nasdaq 0.94%. Dow Jones Industrial Average a scazut cu 104.14 puncte la 12.617,32 puncte, iar Nasdaq, dominat de actiunile pe tehnologie, cu 27.16 puncte la 2862.99 de puncte. Si S & P 500 a cedat 0,90% (-12.21 de puncte) incheind la 1.338,31 puncte. Grija pentru Europa a fost intarita prin reducerea la „negativ” a perspectivei pentru Germania, Luxemburg si Tarile de Jos de catre agentia de rating Moody’s. Spania poate recurge la un plan de salvare global „relaxat”, prin care sa solicite o linie de credit pentru a putea face fata unei scadente de plata de aproape 28 de miliarde de euro in luna octombrie a acestui an, pe care statul nu ar putea sa o onoreze la rata de dobanda actuala, a relatat marti cotidianul El Economista, citat de AFP.

Marii industriasi domina topul exporturilor. Companiile cu volume mari de productie dispun de logistica necesara pentru a procesa materiile prime, astfel ca trimit pe pietele externe produse cu grad inalt de prelucrare. In contextul european actual, indicatorii macroeconomici ai Romaniei sunt argumentele forte in deciziile investitorilor straini, iar evolutia contului curent al balantei de plati este unul dintre cei mai sensibili parametri. Iar contul curent al Romaniei a avut in ultimii ani un deficit tot mai mic, pentru ca exporturile au crescut intr-un ritm mai accelerat decat importurile, imbunatatind per ansamblu imaginea tarii noastre in ochii investitorilor. Exportatorii sunt, asadar, cei care au contribuit in mod hotarator la notele bune pe care le-a luat Romania in analizele macroeconomice, pe baza carora au scazut in primul rand cotele de risc si, implicit, costurile de finantare externa, anunta Adevarul.

ANRP: Cesionarii de drepturi de proprietate, cei mai norocosi oameni din Romania. Zeci de dosare de despagubire sunt anchetate de Directia Nationala Anticoruptie, a aratat, ieri, George Baesu, presedintele Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor, care gestioneaza despagubirea fosilor proprietari deposedati abuziv de regimul comunist. George Baesu a prezentat un caz de frauda in procesul de despagubire, in care au fost folosite acte false, in care mandatar al unor persoane era Anton Ionel (vezi insert cazul Anton Ionel). In acest dosar apare si numele omului de afaceri Gheorghe Stelian, pomenit si de Victor Ponta, luni seara. Premierul a sustinut ca Gheorghe Stelian a primit de la stat o suma totala de 150 milioane euro pentru terenuri din judetul Ilfov in cazul carora a prezentat acte false. Dosarul urmeaza sa fie transmis Parchetului si Directiei Nationale Anticoruptie spre cercetare, informeaza Bursa.ro.

Sperante mari pentru dezvoltatorii imobiliari. TVA aferenta demolarii cladirilor vechi ar putea fi recuperata. Foarte multi dezvoltatori de mall-uri sau de blocuri de locuinte au construit pe locul unor foste fabrici vechi pe care le-au demolat, fara a avea drept la deducerea integrala a TVA-ului dupa achizitia cladirii vechi, daca au demolat-o. Asta pentru ca legislatia locala prevede ca TVA-ul deductibil trebuie returnat statului dupa demolare. Intr-un caz pe rol la Curtea Europeana de Justitie, Avocatul General sustine ca ajustarea TVA in cazul cladirilor demolate incalca prevederile legislatiei comunitare, spun consultantii fiscali de la Deloitte. O decizie finala pozitiva a Curtii Europene de Justitie pe o contestatie in acest sens ar putea avea urmari extrem de benefice pentru dezvoltatorii imobiliari din Romania si nu doar pentru acestia. Asta pentru ca in ultimi ani aproape ca a devenit o moda sa construiesti pe locul cladirilor demolabile sau pe locul platformelor industriale bine plasate din orase, cu toate utilitatile… la poarta, scrie Finantistii.

PSA Peugeot Citroen, lider in tehnologia Clean Diesel. In urma unui comunicat publicat de Organizatia Mondiala a Sanatatii, referitor la caracterul cancerigen al particulelor motoarelor diesel, gigantul francez PSA Peugeot Citroen a dat publicitatii, la randul sau, un comunicat de presa, din care am spicuit mai jos. PSA Peugeot Citroen este prima companie care a comercializat filtrul de particule (DPF/FAP). Spre sfarsitul anilor 90, a introdus pe piata noua generatie de propulsoare Diesel HDi, care a facut posibila o reducere de 70% a emisiilor de particule, de la 100 mg/km la mai putin de 30 mg/km. Pentru a elimina toate aceste emisii, inclusiv particulele ultra-fine, grupul a inventat filtrul activ de particule (FAP), care a echipat in premiera mondiala modelul Peugeot 607 din 2000, cunoscand o raspandire vasta in anul 2007. Tehnologia echipeaza toate modelele Peugeot si Citroen incepand cu anul 2010. Astazi, aproximativ 6 milioane de autovehicule Peugeot si Citroen sunt echipate cu FAP, anunta 24auto.ro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro