Sari direct la conținut

Business Report: Zona euro, pe butuci. Cat i-ar costa pe nemti sa treaca la marca; Finalizarea Autostrazii Soarelui se mai amana cu un an, pana-n 2013; Privatizarea Oltchim, franata de ministrul Ion Ariton; Gaze romanesti pentru Nabucco?

HotNews.ro
Business Report, Foto: Colaj foto
Business Report, Foto: Colaj foto

Zona euro, pe butuci. Cat i-ar costa pe nemti sa treaca la marca? Daca ar putea, nemtii ar parasi chiar maine zona euro, reinviind marca. Un studiu realizat de banca elvetiana UBS arata ca, daca ar alege sa abandoneze moneda euro, Germania ar plati un pret impresionant: 20-25% din Produsul Intern Brut (PIB) in primul an si cel putin jumatate din acest procent in anii care vor urma. Mai mult de trei sferturi dintre nemti nu mai au incredere in euro si sustin ca moneda unica europeana nu va rezista in timp. Ideea reintoarcerii la marca germana a inceput sa prinda contur in momentul in care situatia din zona euro s-a agravat, iar planurile de salvare nu au functionat. Un raport intocmit de banca elvetiana UBS atrage atentia ca reinvierea marcii i-ar costa pe nemti circa un sfert din PIB, si asta doar in primul an, scrie Capital.ro.

Prima optiune a actionarilor SIF in cazul BCR: banii. Actionarii SIF „Muntenia” nu mai vor listarea BCR decat ca pe un „plan B”. Ei vor, in principal, „o alta modalitate de valorificare” a participatiei la BCR conform cu decizia luata in AGA de ieri prin care mandateaza conducerea SIF4 sa finalizeze negocierile cu „Erste”, aflate in curs, care urmaresc ca, in schimbul actiunilor BCR, SIF-ul sa primeasca bani si actiuni „Erste”. Actionarii au fost de acord ca, numai in cazul in care aceste negocieri nu se finalizeaza pana pe 13 octombrie, atunci SIF-ul sa forteze listarea BCR. Avocatul Cristian Dutescu sustine ca au existat o serie de nereguli la Adunarea Generala de la SIF4. Domnul Dutescu a declarat ca propunerile SAI Muntenia au fost trecute in buletinele de vot si in formulare de procura, dar au lipsit din convocatorul Adunarii, anunta Bursa.ro.

Semnele unei noi recesiuni.Economiile Europei si Chinei au intrat in contractie. Indicatorul PMI (Purchasing Managers Index) pe luna septembrie, calculat de Markit, arata o evolutie dezamagitoare a serviciilor si industriei, cu Europa in zona de contractie. Indicele PMI compozit (care include evolutia serviciilor si sectroului manufacturier) pentru Zona euro a cazut la 49,2 puncte in septembrie de la 50,7 in august, cel mai redus nivel din iulie 2009. Nivelul de 50 reprezinta linia de demarcare intre contractie si expansiune. Vestea prosta pentru Europa este ca deja avem o tendinta puternica de decelerare a economiei. Indicatorul se formeaza in urma unui studiu de piata in care sunt contabilizate raspunsurile managerilor din 7.500 de companii, din 30 de tari, la intrebari referitoare la productie, comenzi noi, timpi de livrare, stocuri si evolutia angajarilor. Datele prezentate acum sunt de tipul flash, insa de regula difera foarte putin fata de datele finale, informeaza Money.ro.

Finalizarea Autostrazii Soarelui se mai amana cu un an, pana-n 2013. Intregul tronson de autostrada dintre Cernavoda si Constanta ar urma sa se finalizeze abia in decembrie 2013, cu un an mai tarziu fata de planurile anuntate pana acum de guvern. Cel putin asa rezulta dintr-un comunicat al Ministerului Transporturilor, care a aprobat un memorandum de modificare a Contractului de finantare pentru constructia celor 52,1 km ai Autostrazii Soarelui. „Amendamentul la Contractul de finantare aprobat ieri vizeaza extinderea datei-limita de tragere a banilor de la BEI de la 24 aprilie 2011 la 30 noiembrie 2013 si modificarea datei de finalizare a Proiectului de la 31 decembrie 2011 la 31 decembrie 2012 pentru sectiunea Medgidia-Constanta, iar pentru intregul Proiect, pana la 31 decembrie 2013”, se arata in comunicatul ministerului, scrie Financiarul.

Mitsubishi i-MiEV, prima masina electrica livrata in Cluj. RMB Inter Auto, dealer Mitsubishi Motors in Cluj, si M Car Trading, distribuitor general Mitsubishi Motors in Romania, livreaza primul model electric Mitsubishi i-MiEV in Cluj-Napoca. Clientul este EnergoBit, una dintre cele mai importante firme clujene, cu o prestigioasa activitate in domeniul electro-energetic, care a dovedit in ultimii ani o intensa preocupare pentru valorificarea surselor regenerabile de energie. Grupul EnergoBit este recunoscut pe piata de profil nu doar pentru solutiile inovative oferite, prin performantele tehnice si calitate, ci si printr-o constanta preocupare pentru protectia mediului inconjurator. Achizitia modelului electric Mitsubishi i-MiEV demonstreaza ca intentiile nu se opresc la nivel declarativ, anunta 24auto.ro.

Privatizarea Oltchim, franata de ministrul Ion Ariton. In timp ce Basescu solicita o solutie rapida in cazul Oltchim, ministrul economiei sustine pozitia lui Roibu-Imparat, eternul director al combinatului. Traian Basescu a solicitat Guvernului Boc, in cadrul unui interviu difuzat de Televiziunea Nationala, sa ia cat mai repede o decizie cu privire la soarta combinatului din Ramnicu Valcea si a altor societati importante pentru economia nationala. „Trebuie sa avem decizii pentru a ne ajuta sa trecem peste perioada de criza care, cred eu, ma tem ca va fi pe termen mediu, pe trei-patru ani”, a spus Basescu. „Faceti ceva sa se ia o decizie cu Oltchimul”, a mai solicitat presedintele Guvernului Boc. Seful statului a mai facut referire la necesitatea unei solutii si in cazul Rompetrol, precum si a rezolvarii de urgenta a pornirii exploatatiei de aur, argint si cupru de la Rosia Montana. In cazul acesteia, presedintele a sugerat sa se faca un referendum local, informeaza EVZ.

Oprescu: In Bucuresti e din nou la moda sa construiesti cladiri de birouri, desi multe dintre cele construite sunt goale. In Capitala sunt din nou la moda investitiile in cladiri de birouri. Concluzia ii apartine primarului general al Bucurestiului. Sorin Oprescu a spus, cu ocazia unui seminar pe teme urbanistice, ca „toata lumea vrea sa construiasca iarasi birouri. Poate nu e un lucru rau. Dar poate nu e un lucru rau sa va spun ca 18.000 de locuri de birouri sunt goale. Proprietarii se afla in proces fie cu Primaria Capitalei fie cu constructorul. Poate ca nu este rau sa va spun ca, cladiri care au fost licitate, sunt acum abandonate. S-a incasat asigurarea si nimeni nu stie ce se va face cu cladirea. Este vorba de cea lipita de Biserica Armeneasca. Ca la Armeneasca mai sunt 23 de cladiri, doar ca nu au luar foc”, scrie Gandul.

Gaze romanesti pentru Nabucco? Reprezentantii OMV spun ca investitiile in perimetrele din Marea Neagra depind de „cadrul legal” din urmatorii ani. Compania OMV care a privatizat Petrom in 2004 a anuntat ca noua strategie a grupului vizeaza continuarea investitiilor la rafinaria Petrobrazi, insa va reduce capacitatea de rafinare a unitatii. „In Romania vom continua investitiile in rafinaria Petrobrazi si vrem sa ne pastram pozitia cheie pe care o avem pe piata distributiei de carburanti. (…) Avem cash-flow bun, care ne permite investitii anuale de 2,5 miliarde euro pe tot grupul OMV”, a declarat presedintele OMV, Gerhard Roiss. Directorul general al OMV Petrom, Mariana Gheorghe, a precizat ca pe segmentul de explorare si productie compania are in vedere, in Romania investitii de 600-800 milioane euro anual, iar daca va avea oportunitati, cifra ar putea creste, anunta Romania Libera.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro