Business Standard: Pe ce au cheltuit brandurile 200 milioane de dolari la Super Bowl
Un jucator de fotbal american care isi recruteaza un coleg dintr-o alimentara din San Diego pentru a castiga mai apoi impreuna la Super Bowl. Un cal pe nume Hank the Clydesdale este antrenat de un caine dalmatian pe muzica “invingatoare” din “Rocky” pentru un loc in echipa castigatoare. Un caine si un baietel, ambii baloane gigantice, se lupta pe viata si pe moarte deasupra New York-ului pentru o sticla de Coca-Cola, tot sub forma de balon de plastic. Cele trei, reclame la NFL, Budwiser si Coca-Cola, a fost cele mai apreciate la editia din acest an a Super Bowl, desfasurata pe 3 februarie. In topul celor mai bine primite reclame din timpul finalei se mai afla cele pentru Bridgestone, Doritos, eTrade, Planters sau Garmin. Intr-un alt clasament, realizat de USA Today, in ultimii noua anii, cele mai apreciate reclame din timpul finalelor Super Bowl au ca protagonista berea Budwiser.
In total, anul acesta au fost difuzate 70 de spoturi, apartinand unui numar de 36 de companii care au tinut mortis sa fie vazute de cei 97,5 milioane de telespectatori ai partidei New York Giants – New England Patriots. Cifra de anul acesta a batut recordul de 94,1 milioane de telespectatori, cat a stabilit editia din 1996. Difuzarea unui singur spot de 30 de secunde s-a invartit in jurul sumei de 3 milioane dolari, insa companiile nu s-au dat in laturi de la aceasta oportunitate unica, fie ca a fost vorba de Audi, Bridgestone, Coca-Cola, Dell, General Motors, Pepsi, Sony sau Unilever.
In topul celor mai bine intiparite reclame difuzate in timpul finalei, clasamentul este putin modificat, dupa cum arata Advertising Age. FedEx, Budweiser, eTrade, Doritos si Bud Light au ocupat primele cinci locuri in mintea telespectatorilor intrebati care reclame le-au ramas in minte dupa seara meciului.
Integral in Business Standard