BuzzFeed News, un simbol al știrilor online gratuite, se va închide
BuzzFeed News se va închide ca parte a unui plan de reducere a costurilor, a anunțat joi conducerea grupului, pecetluind astfel dispariția unei figuri importante în domeniul știrilor online gratuite, scrie AFP.
„Astăzi ne reducem forța de muncă cu aproximativ 15% (…) și începem procesul de închidere a BuzzFeed News”, ramura de știri a site-ului de divertisment BuzzFeed.com, a scris cofondatorul și directorul executiv al BuzzFeed, Jonah Peretti, într-o notă adresată personalului.
„Concedieri au loc în aproape toate diviziile” și „am stabilit că societatea nu mai poate continua să finanțeze BuzzFeed News ca organizație de sine stătătoare”, a adăugat el.
15% din personal reprezintă aproximativ 180 de angajați pentru BuzzFeed, care are aproximativ 1.200 de angajați. Acțiunile BuzzFeed au scăzut joi cu aproximativ 20% la bursa din New York după anunț.
Potrivit conducerii grupului, „un anumit număr de posturi” vor fi deschise în cadrul BuzzFeed.com și „HuffPost”, un concurent direct achiziționat de BuzzFeed în 2020.
„În viitor, vom avea un singur brand de știri, HuffPost, care este profitabil și care are o audiență directă fidelă pe pagina principală”, a adăugat Jonah Peretti.
– Premiul Pulitzer –
Lansat în 2006, BuzzFeed este considerat punctul de referință pentru noua generație de site-uri de știri, promovate în special pe rețelele sociale și care își construiesc modelul de afaceri aproape în întregime pe publicitate.
BuzzFeed News, o ramură dedicată exclusiv știrilor și investigațiilor, a luat avânt într-o a doua fază și avea aproximativ 60 de angajați.