Sari direct la conținut

Care este stadiul lucrărilor pe șantierele feroviare din vestul țării

HotNews.ro
Lucrari feroviare, Foto: CFR Infrastructura
Lucrari feroviare, Foto: CFR Infrastructura

​Pe cele patru subtronsoane dintre Simeria și Km 614 (nu departe de Arad) stadiul fizic al lucrărilor feroviare este cuprins între 47% și 72%, iar termenele de finalizare sunt pe parcursul anului 2023, scrie Club Feroviar. Foarte posibil că lucrările vor fi gata în 2024 și că progresul clar în Mersul Trenurilor se va vedea prin 2025. Între Simeria și Deva vitezele medii sunt între 32 și 55 km/h, în funcție de numărul de opriri.

Între Arad și Simeria cel mai rapid tren face 2 ore și 53 minute pe 158 km (trenul IR 347 Viena – București). Cel mai lent este R 2044 care face 4 ore și 44 minute. În sens opus IR 346 face 3 ore și 5 minute, iar R 13303 face 5 ore! (oprește în toate stațiile, dar are o oprire de 32 de minute și alta de 20 minute și rulează între stații și cu medii de 30 km/h).

Și trenurile care parcurg cei 158 km fără oprire au porțiuni lungi de limitare la 50 km/h.

Cel mai rapid tren între Arad și Simeria a circulat în 1988-89: rapidul 24 făcea o oră și 57 de minute. Trenuri la fel de rapide circulau și în 1995-1998. În 1989 cel mai rapid dintre trenurile personale făcea 3 ore și 4 minute, oprind în peste trei sferturi dintre stații.

Iată care este stadiul fizic al lucrărilor între Simeria și Km 614 și când ar trebui să fie terminate

  • Subtronson 2a: Km 614-Bârzava (44 km) – stadiu fizic 67,70%. Lucrările au fost atribuite în data de 19.05.2017 către Asocierea Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA, Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie S.p.A., iar valoarea contractului de lucrări este de 1.998.579.896,56 lei (fără TVA), termenul estimat de finalizare a lucrărilor fiind martie 2023;
  • Subtronson 2b: Bârzava-Ilteu (34 km) – stadiu fizic 72,72%. Lucrările au fost atribuite în data de 19.05.2017 Asocierii Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA, Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie S.p.A., iar valoarea contractului de lucrări este de 2.085.565.017,01 lei (fără TVA), termenul estimat de finalizare a lucrărilor fiind august 2023;
  • Subtronson 2c: Ilteu-Gurasada (24 km) – stadiu fizic 47,55%. Lucrările au fost atribuite în data de 23.11.2017 Asocierii Aktor S.A., Alstom Transport S.A. și Arcada Company S.A. denumită ”Asocierea RailWorks”, iar valoarea contractului de lucrări este de 1.498.976.758,87 lei (fără TVA), termenul estimat de finalizare a lucrărilor fiind decembrie 2023;
  • Tronson 3: Gurasada-Simeria (39 km) – stadiu fizic 54,28%. Lucrările au fost atribuite în data de 30.08.2017 Asocierii FCC Construccion SA, Astaldi S.p.A și Contratas y Ventas SA, iar valoarea contractului de lucrări este de 3.101.195.448,78 lei (fără TVA), termenul estimat de finalizare a lucrărilor fiind septembrie 2023;

Cât făceau cele mai rapide trenuri între Simeria și Arad, 157 km

1978: 2 ore și 5 minute

1989: o oră și 59 minute

1996: 2 ore și 7 minute

2001: 2 ore și 6 minute

2009: 2 ore și 6 minute

2014: 2 ore și 32 de minute

2021: 3 ore și 27 minute

2022: 2 ore și 53 minute

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro