Căutările online cu ajutorul chatboților cresc mult peste așteptări, semn că oamenii își schimbă comportamentul online
Chatboții devin pentru mulți internauți principalul mod prin care află online diverse răspunsuri, iar motoarele de căutare – deși domină „peisajul” – sunt preferate de mai puțini useri. Creșterea rapidă a căutărilor cu aplicații de AI ar putea marca o schimbare profundă a comportamentului online, una comparabilă cu apariția primelor browsere și a primelor rețele sociale.
Aproape 6% din traficul de căutare pe desktop din SUA a mers luna trecută către un model lingvistic de AI, precum ChatGPT sau Perplexity AI, arată statisticile companiei de market intelligence Datos, citate de Wall Street Journal.
94% din trafic a revenit tot motoarelor de căutare tradiționale, cum ar fi Google sau Bing, însă impresionează ritmul de creștere pentru ponderea de trafic direcționată către căutarea cu AI în browser.
Această pondere s-a dublat față de iunie 2024 și este de patru ori mai mare față de ianuarie 2024. Ponderea AI-ului era de numai 1,3% în ianuarie anul trecut și 2,5% în aprilie 2024, arată cifrele Datos.
Creșterea rapidă a căutărilor cu AI ar putea marca o schimbare profundă a comportamentului online, una comparabilă cu apariția primelor browsere sau a primelor rețele sociale, este de părere Eli Goodman, CEO și cofondator al Datos.
Datos obține cifrele de la peste 10 milioane de utilizatori din întreaga lume care acceptă să li se monitorizeze comportamentul în browserele pe desktop, în mod anonim, în schimbul unor beneficii, cum ar fi accesul gratuit la produse software ale partenerilor.
Goodman mai precizează un lucru: căutările cu ajutorul aplicațiilor AI servesc deseori altui scop decât cele tradiționale, făcute cu motoarele de căutare. „Peste 90% dintre căutările AI sunt de tip informațional sau legate de productivitate. Sunt de tipul ,”, explică Goodman. Pe de altă parte, rezultatele din căutarea clasică sunt gândite să trimită utilizatorul către alte destinații online”.
În ciuda acestor schimbări, nu trebuie să uităm faptul că motoarele de căutare rămân puternic „înrădăcinate” în smartphone-urile pe care le folosim zilnic și gestionează încă majoritatea covârșitoare a căutărilor.
Sursa foto: Dreamstime.com