Ce a facut Antena 3 in ziua cind Basescu anunta un nou referendum, iar Ponta vizita Germania? A organizat un "referendum" paralel – unde sa aniverseze 8 ani de existenta. Vezi reactiile de pe Facebook
Unde sa sarbatoreasca Antena 3 opt ani de la lansarea postului – in Moldova, Ardeal sau Tara Romaneasca? A fost intrebarea adresata telespectatorilor marti seara de Mihai Gadea&Co., intr-o emisiune-maraton, cu muzica de la Clejani si vedete in straie populare, dedicata „Referendumului” aniversar Antena 3. Cu acea emisiune, postul trustului Intact a reusit sa obtina audiente considerabil mai mari – duble la nivel urban – fata de B1, post care a transmis interviul cu Traian Basescu despre noul referendum, regionalizare si revizuirea Constitutiei. Aceeasi intrebare a fost reluata, miercuri, de Intact Media Group pe pagina sa de Facebook, iar de aceasta data, timp de circa o ora, a fost randul utilizatorilor sa deturneze mesajul Intact. In loc de Ardeal, Moldova si Tara Romaneasca, raspunsurile au trimis Antena „la Glina”, „la Jilava” sau, mai dur, „in agonie, impuscata in burta”.
In emisiunea dedicata „Referendumului National” Antena 3 – in care oamenii sunt poftiti sa decida, zilele acestea, unde va sarbatori postul opt ani de la lansare, toate vedetele postului au venit imbracate in costume populare, s-a cantat si s-a dansat. Emisiunea a inceput la 21.30 si s-a terminat dupa ora 1 noaptea.
- Vezi inregistrarea emisiunii de marti seara aici
Antena 3 a apelat in emisiune la ideea de „referendum” aniversar dupa ce, cu doar cateva ore inainte, Traian Basescu facuse anuntul privind noul referendum. Presedintele a fost invitat, seara, la B1, dar, in intervalul in care interviul sau si „Referendumul” Antenei 3 s-au suprapus, postul Intact a reusit sa atraga considerabil mai multi telespectatori.
Potrivit datelor de audienta aferente intervalului 21.00-23.00, cand B1 difuza interviul cu Traian Basescu, la B1 TV s-au uitat, in medie pe minut, 216.000 de telespectatori din mediul urban. La Antena 3 audienta a fost, in acelasi interval, dubla: 435.000 de telespectatori din mediul urban, in medie pe minut.
- In acelasi interval, la Romania TV s-au uitat, in medie, 89.000 de telespectatori din mediul urban, iar la Realitatea TV – 109.000.
- In acelasi interval 21.00-23.00, la nivel national, la B1 TV s-au uitat, in medie, 332.000 de telespectatori, comparativ cu 579.000 la Antena 3. (Audienta medie RTV la nivel national – 142.000; Realitatea TV – 208.000).
- Pentru interviul B1 TV cu Traian Basescu, minutul de aur a fost 21.49, cand 567.000 de telespectatori urmareau acest post. La Antena 3, minutul de aur a fost 22.28, cu 880.000 de telespectatori.
Comunicarea „referendumului Antena 3” – „bombardata” pe Facebook
Miercuri la pranz, Antena 3 si Intact Media Group au inceput sa comunice si pe Facebook „referendumul” pentru alegerea locului unde postul de stiri va sarbatori opt ani de la lansare. Pe pagina de Facebook a Intact Media Group, un mesaj insotea o poza cu Mihai Gadea: „Antena 3 Romania se pregateste sa-si sarbatoreasca ziua de nastere intr-un mare fel! Alegeti voi unde!”
Dupa ce bloggerul Vali Petcu si-a indemnat cititorii sa voteze, publicand inclusiv o captura de ecran in care aparea si optiunea sa, „Jilava”, pe pagina respectiva au inceput sa curga comentarii durela adresa postului de stiri: „la Glina”, „Bellu”, „in camera de gazare!”, „Penitenciarul din Copou, atunci!”, „In agonie, impuscata in burta”, la un spital de psihiatrie, „la stirile de la ora 17”.
- Au trecut cateva zeci de minute pana cand administratorii paginii de Facebook au inceput sa stearga mesajele respective – doar cateva mai erau vizibile dupa doua ore de la postarea Intact – si pana cand au inceput sa apara reactii favorabile din partea altor utilizatori de Facebook, inclusiv unii inregistrati cu doar cateva zile in urma, care n-au pe pagina lor decat mesaje favorabile Antenelor si impotriva „tiranului” Basescu.