Ce afaceri a avut în trimestrul al treilea liderul pieței de media din România, Pro TV: venituri nete mai mici, profit în ușoară creștere
Cea mai mare companie media privată din România, Pro TV, a înregistrat în trimestrul al treilea venituri nete în ușoară scădere față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce rezultatul OIBDA (profit operational înainte de depreciere și amortizare) a crescut, potrivit rezultatelor financiare anunțate joi de compania-mamă, Central European Media Enterprises (CME). Creșterea OIBDA a fost semnificativ mai mare la nivelul grupului, în timp ce veniturile nete ale acestuia au avut o ușoară creștere.
Pentru operațiunile din România, veniturile nete ale CME au scăzut cu 3,5% de la 41,1 milioane de dolari în iulie-septembrie 2018 la 39,6 milioane în T3 2019. Ca valoare, România e a doua mare piață pentru CME, după Republica Cehă, unde a avut venituri nete de 46,8 milioane de dolari în intervalul menționat.
Tot pentru operațiunile Pro TV, rezultatul OIBDA a crescut cu 8,5%, de la 15,6 milioane de dolari în al treilea trimestru din 2018 la 16,9% în iulie-septembrie 2019.
Doar România și Bulgaria au înregistrat scăderi ale veniturilor nete în intervalul menționat, în timp ce operațiunile din celelalte piețe (Republica Cehă, Republica Slovacă și Slovenia) creșterea veniturilor a fost de cîteva procente.
Rezultatul OIBDA a înregistrat o scădere de 45,8% în Bulgaria și creșterea cea mai mică în România (8,5%), în condițiile în care a avut creșteri majore pe piețe precum Slovacia și Slovenia.
Rezultate-cheie la nivelul întregului grup – T3 2019:
- Venituri nete – 138,8 milioane de dolari (137 milioane în T3 2018)
- OIBDA – 41,4 milioane de dolari (35,7 milioane în T3 2018)
- Profitul operațional a crescut cu 39% până 30,8 milioane de dolari
Rezultatele sunt prezentate drept remarcabile de către conducerea CME. Christoph Mainusch, co-CEO al companiei, este citat în anunțul oficial:
- „Am fost martorii unui start de succes pentru sezonul de toamnă, rezultând într-o cotă mai mare de audiență pentru fiecare dintre țările unde operăm, pe parcursul trimestrului. Ne-am distanțat de cel mai apropiat competitor pe trei dintre segmente”.
CME notează, la nivelul întregului grup:
- o scădere a veniturilor din publicitate TV cu 3% (creștere de 4% raportat la aceeași valoare de curs valutar)
- o creștere de 4% a veniturilor din abonamente și tarife aplicate operatorilor de cablu