Sari direct la conținut

Ce afaceri a avut în trimestrul al treilea liderul pieței de media din România, Pro TV: venituri nete mai mici, profit în ușoară creștere

HotNews.ro
Logo CME, Foto: Hotnews
Logo CME, Foto: Hotnews

Cea mai mare companie media privată din România, Pro TV, a înregistrat în trimestrul al treilea venituri nete în ușoară scădere față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce rezultatul OIBDA (profit operational înainte de depreciere și amortizare) a crescut, potrivit rezultatelor financiare anunțate joi de compania-mamă, Central European Media Enterprises (CME). Creșterea OIBDA a fost semnificativ mai mare la nivelul grupului, în timp ce veniturile nete ale acestuia au avut o ușoară creștere.

Pentru operațiunile din România, veniturile nete ale CME au scăzut cu 3,5% de la 41,1 milioane de dolari în iulie-septembrie 2018 la 39,6 milioane în T3 2019. Ca valoare, România e a doua mare piață pentru CME, după Republica Cehă, unde a avut venituri nete de 46,8 milioane de dolari în intervalul menționat.

Tot pentru operațiunile Pro TV, rezultatul OIBDA a crescut cu 8,5%, de la 15,6 milioane de dolari în al treilea trimestru din 2018 la 16,9% în iulie-septembrie 2019.

Doar România și Bulgaria au înregistrat scăderi ale veniturilor nete în intervalul menționat, în timp ce operațiunile din celelalte piețe (Republica Cehă, Republica Slovacă și Slovenia) creșterea veniturilor a fost de cîteva procente.

Rezultatul OIBDA a înregistrat o scădere de 45,8% în Bulgaria și creșterea cea mai mică în România (8,5%), în condițiile în care a avut creșteri majore pe piețe precum Slovacia și Slovenia.

Rezultate-cheie la nivelul întregului grup – T3 2019:

  • Venituri nete – 138,8 milioane de dolari (137 milioane în T3 2018)
  • OIBDA – 41,4 milioane de dolari (35,7 milioane în T3 2018)
  • Profitul operațional a crescut cu 39% până 30,8 milioane de dolari

Rezultatele sunt prezentate drept remarcabile de către conducerea CME. Christoph Mainusch, co-CEO al companiei, este citat în anunțul oficial:

  • „Am fost martorii unui start de succes pentru sezonul de toamnă, rezultând într-o cotă mai mare de audiență pentru fiecare dintre țările unde operăm, pe parcursul trimestrului. Ne-am distanțat de cel mai apropiat competitor pe trei dintre segmente”.

CME notează, la nivelul întregului grup:

  • o scădere a veniturilor din publicitate TV cu 3% (creștere de 4% raportat la aceeași valoare de curs valutar)
  • o creștere de 4% a veniturilor din abonamente și tarife aplicate operatorilor de cablu

Abonați-vă la „Rațiunea, înapoi!”
Newsletterul săptămânal în care jurnalistul Gabriel Bejan explică cele mai importante evenimente din politică, economie și actualitate internațională.
Interviuri cu experți, reportaje exclusive și analize care pun lucrurile în perspectivă.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro