Sari direct la conținut

Ce considerati a fi spam?

Madalin Matica scrie pe blogul sau despre ceea ce el considera ca este spam si-l enerveaza. „Orice comunicare care ma vizeaza si care nu a inceput cu acceptul meu este Spam”, scrie Madalin.

Ce consider eu a fi spam :

a) toate emailurile nesolicitate, chiar daca contin o tampenie de disclaimer gen ” Acest mesaj nu este spam pentru ca ne identificam”. NU ! Este SPAM pentru ca nu v-am dat niciodata voie sa comunicati cu mine. Este spam pentru ca nu aveti ce sa imi comunicati dar cel mai important: nu m-ati intrebat daca doresc sa primesc ceva de la voi si nu v-am dat EU permisiunea de comunicare.

b) toate emailurile si newsletterele primite de la firme carora le-am dat voie sa imi comunice ceva legat de UN subiect. V-am dat voie sa imi spuneti cand aveti noutati legate de produse, servicii, analize legate de acel subiect nu cand aveti voi ceva de comunicat despre voi. Vreau doar informatii care ma intereseaza pe MINE. Permission marketingul este bazat pe egoism. Comunicati ceva gandindu-va la MINE nu la VOI. Comunicati daca VOI aveti ceva potrivit pentru MINE. Si daca v-am dat voie sa ma cunoasteti, folositi acest accept si incercati sa ma cunoasteti.

c) toate reclamele Radio& TV. Nu va doresc, ma enerveaza ca imi opriti filmul, ca imi opriti stirile si desi schimb canalul gasesc peste tot acest tip de spam.

d) toate flyerele primite in cutia postala. Nu v-am dat voie niciodata sa imi trimite-ti nimic. Nici macar nu aveti adresa mea. Pur si simplu indesati in Toate cutiile postale catalogele voastre. Metoda cretina promovata de marketeri care au trecut examenul de licenta in Marketing copiind si facandu-si (cel mai probabil) cariera si educatie doar in cafenele si pe bloguri.

Este evident ca afirmati ca este imposibil sa masori rata de succes. Voi nu vreti sa o masurati caci este sub 0,2%. De fapt nici nu va intereseaza ca aduceti prejudicii brandului pe care il reprezentanti ( caci frustrarea celor spamati asta face). Totul se poate masura.

e) toate bannerele din Internet care nu tin cont de acel cookie care i-ar indrepta in a arata un anume tip de reclama/produs care (eventual) m-ar putea interesa.

f) toate mesajele tip SMS nesolicitate. Si cele venite via Bluetooth ! Stop THAT. Eu am deschis portul Bluetooth pentru -l folosi in mod personal. Nu sa imi impingeti voi tampenii care imi dezactiveaza casca sau intrerup convorbirea. Nu, nu va dau voie sa imi folositi telefonul personal ca interfata de reclama.

g) nu mai vorbesc de blog-spam. Il urasc din suflet.

Orice comunicare care ma vizeaza si care nu a inceput cu acceptul meu este Spam!

Si spamul nu produce efecte pozitive pe termen lung. De fapt cred ca este cea mai rudimentara metoda de promovare care nu are CUM sa aduca beneficii. A intrerupe oamenii este nepoliticos, enervant si irelevant.

Dragi colegi de breasla: ganditi-va mai mult la efectele actiunilor voastre. A urma ceva ce pare “mainstream” nu este neaparat cea mai buna politica pentru compania voastra. Sau nu asta va intereseaza?

citeste mai mult si dezbate pe blogul lui Madalin (blog.dotcommerce.ro)

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro