Sari direct la conținut

Ce fac radiourile pentru audienta: alunga tantarii, atrag biciclistii si recunosc meseria de bagator de seama

HotNews.ro
Premii si campanii radio, Foto: Colaj foto
Premii si campanii radio, Foto: Colaj foto

Tantarii, bicicletele si numerele de inmatriculare au devenit unelte de marketing pentru posturile autohtone de radio, care incearca sa-si tina aproape audienta pe parcursul verii. Concursurilor traditionale li se adauga diverse gaselnite, ultima fiind cea a Magic FM, care promite „muzica pentru o piele fina”, alungand tantarii.

Cele mai multe posturi de radio organizeaza diverse campanii si concursuri de la inceputul acestei luni. Soferii nu par sa mai fie un segment preferat de public-tinta pentru unele statii, precum Pro FM sau Kiss FM, care ii iau in vizor pe amatorii de bicicleta. Ei raman insa „in target” pentru InfoPro. In timp ce alte statii pastreaza reteta sigura – concursuri cu premii constand in diverse aparate sau intalniri cu vedete – una dintre ele „risca” si insereaza in semnalul radio o frecventa care indeparteaza tantarii, sustinand ca ascultatorii isi pot pastra, astfel, „pielea fina” atat timp cat nu schimba postul.

Aplicatii pe calculator pentru alungat tantarii exista de multi ani, iar in ultima perioada au aparut si pe telefoanele mobile, precum iPhone. Postul Magic FM adopta reteta intr-o campanie de promovare lansata la sfarsitul lunii iunie, in care sustine ca „pentru prima data in Romania, un post de radio indeparteaza tantarii”. Mai precis, include in semnalul radio o frecventa – 14850 Hz – „care pentru tantari este de nesuportat”, postul afirmand ca nivelul acesteia este imperceptibil pentru urechea umana. „Pentru o vara fara tantari si pentru o piele fina, Magic FM este solutia”, se promoveaza postul, explicand totodata: „momentul campaniei este cum nu se poate mai potrivit, avand in vedere temperaturile ridicate si ploile cazute din ultima vreme.”

Intre timp, Kiss FM, canal ce face parte din grupul media care include Magic FM, a lansat o alta campanie, „Dezbracatu’ salveaza planeta. Cu bicicleta” , in care ii indeamna pe ascultatori sa-l urmareasca pe Dezbracatu’ „in orasul tau si prinde cel mai cool vehicul”, acesta permitandu-ti, spre deosebire de masina, sa-ti etalezi „”conversii” sau rochita de la Milano””. Tot bicicletele – mai precis, unele rosii – sunt oferite ca premii intr-o campanie lansata de ProFM la inceputul acestei luni – extensie a unui concurs organizat de Coca-Cola.

Iar InfoPro anunta o campanie ce va incepe in 12 iulie, in care „poti castiga cu numerele de inmatriculare”, argumentul fiind ca „probabil ca nu ti-a trecut niciodata prin cap ca numerele de inmatriculare de la masina ta pot fi folosite si la altceva decat la ce le folosesti acum.”

Alte campanii:

  • Europa FM, care in primavara a ridicat statui colegilor zelosi propusi de ascultatori, se rezuma sa profite de evenimentele sezonului: pe ultima suta de metri a CM 2010, se adreseaza femeilor si promite, intr-o campanie, ca in cazul castigatorilor „DJ-ii Europa FM vor veni in ziua finalei sa urmareasca impreuna cu toata familia meciul”; intr-un alt concurs, ofera unui castigator ocazia sa-l cunoasca personal pe Eros Ramazzotti, care va sustine un concert la Bucuresti.
  • Radio ZU lanseaza saptamana aceasta o campanie cu premii in care „pentru prima oara in istorie un radio recunoaste meseria de bagator de seama„.
  • Radio 21 pastreaza reteta concursurilor cu premii, acestea constand in mingi, bilete la circ sau la concert, DVD-uri si decolteul unei colege.

Vezi aici cele mai recente date de audienta ale posturilor de radio

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro