Sari direct la conținut

Ce mărci auto au crescut cel mai mult în Europa în 2023

HotNews.ro
Masini, Foto: Vlad Ispas | Dreamstime.com
Masini, Foto: Vlad Ispas | Dreamstime.com

Piața mașinilor noi în UE a crescut cu 14% și electricele au depășit în premieră pragul de 1,5 milioane de mașini anul trecut. Dacia a ajuns la o cotă de piață record unde a existat și o marcă ce aproape și-a dublat vânzările. Ce brand-uri au scăzut și cine au fost campionii creșterilor?

Înmatriculările de mașini noi în UE au crescut de la 9,25 milioane unități în 2022, la 10,5 milioane anul trecut. Creșterea puternică a fost la electrice: de la 1,12 milioane, la 1,53 milioane.

La grupuri auto, Volkswagen are 26% din piață, Stellantis are aproape 18%, iar Renault. spre 11%. La mărci, Volkswagen are 10,9% din piață, Toyota are 6,5%, Renault are 6%, iar BMW, 5,6%. Dacia a ajuns la o cotă de 4,9%, cu cele 519.000 de mașini livrate în UE.

Ce mărci au crescut cel mai mult anul trecut? Tesla Motors a urcat cu 89%, până la 279.000 de mașini, iar Suzuki a urcat cu 43%. Alfa Romeo și-a sporit vânzările cu 56%, la fel și Lexus, dar acestea sunt mărci cu mai puțin de un procent cotă de piață.

Cupra a avut vânzări cu 36% mai mari, iar Jeep, cu 23% mai mari. Mazda a avut volume cu 34% peste 2022, iar smart, cu 35%.

Dintre mărcile de volum, Skoda a urcat cu 26%, la 580.000 de mașini, cu un procent similar crescând și Nissan (spre 195.000).

Ce mărci de volum au scăzut? Fiat și Citroen s-au dus în jos cu 2-3%, iar Ford a scăzut cu 4,6%. Două mărci mai mici au avut scăderi importante: Mitsubishi (-25%) și Honda (-18%

Sursa foto: Dreamstime.com

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro