Ce mărci auto au mers bine în Europa și cine a scăzut cel mai mult într-un an 2022 foarte complicat
Vânzările de mașini noi în UE au crescut în această toamnă, dar timpii de așteptare sunt de cel puțin câteva luni. Piața mașinilor noi din UE a scăzut cu 8% în primele zece luni din an, dar mărci precum Toyota, Dacia sau Kia au fost pe plus.
Datele ACEA au arătat scăderi ale vânzărilor de mașini noi în Europa între ianuarie și iulie, iar din august în octombrie piața a trecut pe plus, dar nu a reușit să remonteze scăderile din primele luni. În octombrie, piața mașinilor noi din UE a urcat cu 12%, dar cu un total de 745.000 de mașini a fost mult sub nivelul de dinainte de pandemie. Octombrie 2019 aducea vânzări de peste un milion de mașini, la fel și octombrie 2017.
Ce mărci au reușit să crească? Dintre cele de volum avem Toyota, Hyundai și Dacia, marca românească urcând cu 14% la zece luni (un total de 353.000 mașini, ceea ce înseamnă cotă de 4,7%).
Dintre mărcile de nișă au fost pe plus: Porsche, Alfa Romeo, Lancia/Chrysler și Alpine.
O mare parte dintre mărcile auto au scăzut cu mai mult de 10%: (Seat (-17%), Skoda (-11%), Fiat (-20%), Renault (-17%), BMW (-11%), Lexus (-23%), smart (-45%), Jaguar (-33%), Land Rover (-19%), Mazda (-18%).
Ce cotă de piață au marile grupuri auto? Volkswagen (25,1%), Stellantis (20,3%), Renault Group (10,5%) și Hyundai Group (9,5%).
În topul mărcilor auto clasamentul arată așa: Volkswagen (11,0%), Toyota (7,0%), Peugeot (6,2%), Renault (5,7%), Mercedes (5,6%), BMW (5,4%), Skoda (5,1%), Audi (5,1%).
Sursa foto: Dreamstime.com