Sari direct la conținut

Ce mașini second-hand au scos românii la vânzare pe internet în primele luni din 2022

HotNews.ro
Masini second-hand, Foto: Bokstaz, Dreamstime.com
Masini second-hand, Foto: Bokstaz, Dreamstime.com

Volkswagen, BMW și Mercedes sunt mărcile cel mai adesea prezente în anunțurile de vânzare și peste două treimi dintre mașinile puse la vânzare pe platforma Autovit.ro erau diesel. Cele mai multe anunțuri au fost pentru SUV-uri (31%) și pentru sedan-uri (26%).

Valoarea mașinilor puse la vânzare pe Autovit.ro, anul acesta, a fost de 1,1 miliarde euro, acoperind, deja, 30% din valoarea totală a mașinilor puse la vânzare pe platformă în 2021 (3,5 miliarde de euro).

În primul trimestru al acestui an au fost publicate peste 59.000 anunțuri pe Autovit.ro, cu 5% mai puține decât în aceeași perioadă a anului trecut. Pe parcursul întregului 2021, au fost publicate 233.000 de anunțuri auto, cu 13% mai multe decât în 2020.

Anul trecut, mărcile auto cu cele mai multe oferte pe Autovit.ro au fost Volkswagen, BMW, Audi, Mercedes și Ford, la fel ca în 2020. Și în primul trimestru al acestui an topul rămâne aproape neschimbat, Mercedes și Audi făcând schimb de locuri în clasamentul brandurilor cu cele mai multe oferte pe Autovit.ro.

În ceea ce privește interesul utilizatorilor platformei, aceștia s-au concentrat în primul trimestru mai mult pe mărcile Volkswagen și BMW, reprezentând 26% din totalul căutărilor de pe Autovit.ro, urmate de Audi si Mercedes cu 12%, respectiv 11% din totalul căutărilor.

Cei mai mulți vizitatori au căutat mașini al căror an de fabricație să nu fie mai vechi 2017, urmate de 2018 și 2016, la prețuri cuprinse între 10.000 și 25.000 de euro.

La fel ca în 2020 și 2021, popularitatea SUV-urilor a rămas crescută și la începutul acestui an, fiind tipul de mașină cu cele mai multe anunțuri în platformă.

Și în 2022, principalul tip de combustibil al mașinilor puse la vânzare rămâne diesel-ul, dar numărul anunțurilor pentru astfel de mașini a scăzut constant, reprezentând acum doar 68% din volumul total al anunțurilor de pe Autovit.ro. Benzina a avut o pondere de 26%. În 2020, aproape trei sferturi din oferta de pe platformă era reprezentată de mașini diesel.

În schimb, se observă o creștere cu 33% în rândul ofertei de mașini hibrid și electrice, comparativ cu 2021. Locul dieselului este luat de mașinile verzi, care au ajuns la o cotă de piață de 15,5% la acest început de an.

Sursa foto: Dreamstime.com

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro