Ce modele de mașini au căutat românii în primul trimestru și cum a mers piața auto
Între ianuarie și martie piața mașinilor noi a avut cel mai bun trimestru din ultimii 10 ani, la fel fiind cazul și pentru tranzacțiile cu mașini second-hand pe plan intern, arată o analiză Autovit.ro. Martie a fost cea mai bună lună pe platforma Autovit.ro, iar Volkswagen, BMW și Audi au fost mărcile cu cele mai multe anunțuri postate. Cele mai căutate modele de mașini au fost Passat și Golf de la Volkswagen și Audi A4.
Câteva idei, pe scurt
- Piața mașinilor noi a crescut cu 25% în primul trimestru față de aceeași perioadă a anului trecut, înregistrând un record absolut pentru ultimii 10 ani
- Piața mașinilor second-hand din import a scăzut cu 9% față de primul trimestru din 2018, înregistrând al treilea an de scădere
- Tranzacțiile cu mașini second-hand pe plan intern (reînmatriculări) au avut parte de cel mai bun prim trimestru din ultimii 10 ani
- Martie a fost luna cu cele mai multe oferte active pe Autovit.ro, dar și cu cei mai mulți cumpărători – peste 65.000 de persoane au contactat vânzătorii de pe Autovit.ro
- Cele mai căutate branduri au fost Volkswagen, Audi, Mercedes-Benz și Ford
Primul trimestru din 2019 a adus creșteri semnificative pe piața autoturismelor noi și a celor rulate pe plan intern, potrivit unei analize Autovit.ro asupra datelor oferite de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Piața mașinilor noi a urcat cu 25% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 35.836 de tranzacții. Dacia are peste o treime din piață, iar primele cinci mărci – Dacia, Renault, Ford, Skoda, Volkswagen – au peste 63% din total. Cele mai vândute modele de autoturisme noi au fost Duster, Logan și Sandero – de la Dacia, iar ca mărci străine, cele mai vândute au fost Renault Clio, Skoda Octavia și Ford Focus.
Și pentru tranzacțiile cu mașini second-hand pe plan intern (reînmatriculări) a fost cel mai bun prim trimestru din ultimii 10 ani, cu o medie de aproape 52.000/lună de autoturisme vândute lunar.
În același timp, piața mașinilor second-hand din import a scăzut cu 9% în primul trimestru, reprezentând al treilea an consecutiv de scădere. În ceea ce privește cota de piață pe piața autoturismelor rulate, pentru prima oară, marca BMW a terminat pe locul doi, loc care era, în general, ocupat de Opel, în timp ce Volkswagen a rămas pe primul loc.
„2019 a început în forță atât pe piața mașinilor noi, cât și pe piața mașinilor second hand, unde vedem o creștere remarcabilă a tranzacțiilor pe plan intern în defavoarea importurilor. Considerăm că trend-ul pozitiv se va menține și în restul anului, chiar dacă nu la același ritm de creștere de +25% ca în primul trimestru, iar 2019 va fi cel mai bun an pentru autoturisme noi după vârful înregistrat în 2009.” a declarat Andrei Dumuța, Business Manager Autovit.ro.
Primul trimestru din 2019 pe Autovit.ro
Trendurile din piață s-au reflectat și pe platforma Autovit.ro, unde, în primul trimestru din 2019, au fost publicate peste 54.000 de oferte.
Martie a fost luna în care s-au înregistrat cele multe oferte listate în platformă și, totodată, luna cu cei cei mai mulți cumpărători activi – peste 65.000 de persoane au contactat vânzătorii de pe Autovit.ro pentru a stabili o tranzacție.
Topul mărcilor cu cele mai multe anunțuri în primul trimestru pe Autovit.ro
În ceea ce privește topul celor mai căutate branduri auto pe platformă, Volkswagen, Audi, Mercedes-Benz și Ford se află, în continuare, în topul preferințelor românilor. Spre deosebire de primul trimestru din 2018, anul acesta mărcile Audi și Ford au câștigat teren în fața BMW.
Top 5 mărci mașini noi (și cotele de piață)
Marca Cota de piață
Dacia 33,7%
Renault 8,4%
Ford 7,9%
Skoda 7,1%
Volkswagen 6,2%
Marca Cota de piață
Volkswagen 24,7%
BMW 10%
Audi 9,5%
Opel 9,4%
Ford 8,4%
Tendințele anului 2019: mașini noi vs. mașini second-hand
Piața mașinilor second-hand din import are potențial să ajungă la peste 400.000 de unități, chiar dacă scăderea procentuală va continua în următoarele luni.