Sari direct la conținut

Ce oferte a primit Hidroelectrica pentru plata online cu cardul prin aplicația iHidro și pe site-ul propriu

HotNews.ro
Aplicatia iHidro, Foto: Hidroelectrica / Facebook
Aplicatia iHidro, Foto: Hidroelectrica / Facebook

Hidroelectrica, producător de energie electrică cu peste 500.000 de consumatori casnici și non-casnici, inclusiv IMM-uri, a primit trei oferte în cadrul licitației prin care vrea să cumpere servicii de plată cu cardul prin aplicația de mobil iHidro și pe site-ul propriu. Compania de stat și-a lansat în toamna anului trecut aplicația iHidro fără funcția de plată online cu cardul a facturilor.

Pentru a rezolva această problemă, Hidroelectrica a lansat la începutul lunii trecute o licitație deschisă, iar între timp a primit trei oferte, potrivit datelor recente publicate în Sistemul Electronic de Achiziții Publice.

Cele trei oferte sunt din partea: Netopia Financial Services; PayU și respectiv Europayment Services (în asociere cu CEC Bank).

Un posibil ofertant a întrebat Hidroelectrica dacă poate furniza o statistică anuală a plătitorilor pe top bănci, iar datele comunicate de companie arată că în primele trei luni din acest an cele mai multe plăți au fost făcute de clienți ai Băncii Transilvania (46%), BCR (25%), BRD (9%), Raiffeisen (9%), Unicredit (8%) și CEC Bank (3%).

Producătorul de energie a mai menționat că există separat și un cont open unde se fac tranzacții IBAN-IBAN, interbancar.

  • „Tranzacțiile din acest cont vor putea migra parțial către plățile cu cardul – fără ca Hidroelectrica să garanteze un anumit volum pentru o astfel de migrare. În acest cont se încasează sumele de la clienții consumatori mari de energie și care nu sunt pretabile la plata cu cardul”, a menționat Hidroelectrica.

Noile instrumente de plată pe care vrea să le introducă Hidroelectrica vizează în special segmentul casnic, cu sute de mii de facturi și valori mici pretabile la plata cu cardul bancar.

  • „Pentru facturile cu sume mari, în special de la clienții non-casnici, se vor utiliza în continuare sistemele de plăți clasice, respectiv transfer bancar, plăți pe sablon, etc.”, spune compania.

Tranzacțiile plătite cu cardul ar putea depăși 800 milioane de lei în 12 luni

Hidroelectrica se așteaptă la un procent important de plăţi făcute prin sistemul de plăți cu carduri bancare aplicat la sumele facturate clienților finali.

  • „Totalul facturărilor clienților casnici în anul 2023 a depăşit 1,1 miliarde lei (incluzând pe lângă energia activă şi celelalte taxe şi TVA). Pe lângă consumatori casnici, Hidroelectrica are un număr important de clienți small business (IMM-uri)”, spune compania în caietul de sarcini al licitației.

Tranzacțiile care s-ar putea plăti cu cardul în următoarele 12 luni sunt estimate la 888 milioane de lei.

Valoarea totală estimată a contractului licitat este de peste 3,72 milioane de lei (fără TVA), echivalentul unui comision pe tranzacție de 0,42% plus TVA.

Orice ofertă care va depăși aceste valori va fi descalificată. Contractul licitat are o perioadă de 12 luni.

Termenul limită pentru primirea ofertelor a fost 8 mai 2024, dată la care urma să aibă loc și deschiderea ofertelor.

Aplicația Hidroelectrica a fost suspendată la doar o zi după lansare / Au fost încurcate datele clienților

Aplicația online „iHidro”, lansată în data de 2 octombrie 2023 de Hidroelectrica, a fost suspendată după doar o zi, în urma mai multor reclamații legate de erori. Operatorii call-center au spus atunci că sunt făcute verificări, după ce au existat mai multe sesizări potrivit cărora au fost încurcate datele clienților. În mai multe cazuri, după instalare, apăreau datele altor persoane, cu alte nume, numere de telefon și adrese.

În același timp, au fost situații în care clienții au fost anunțati că există deja conturi pe numele lor. Alți clienți au reclamat că nu există opțiune pentru menționarea unui al doilea loc de consum.

Unii clienți au reușit să-și instaleze aplicația, dar au constatat că nu o pot folosi pentru plăți. Hidroelectrica a transmis atunci că aceasta este o funcție care nu este încă disponibilă, fiind necesară parcurgerea unei proceduri de achiziții publice pentru obținerea ei.

Aplicația permite în prezent monitorizarea consumului, a facturilor ori transmiterea indexului.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro