Ce rezultate financiare au avut in 2016 agentiile care impart banii de publicitate in media din Romania
Cele mai multe dintre agentiile care impart banii de publicitate in media din Romania au inregistrat cresteri spectaculoase ale afacerilor si profitului in 2016, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finantelor. Cresterea vine in contextul in care anul trecut a fost marcat de o crestere semnificativa a cheltuielilor de publicitate, dar a fost si primul an in care agentiile nu au mai resimtit deloc o serii de restrictii importante introduse printr-un OUG in 2013.
- Pe de o parte, cheltuielile de publicitate au crescut, in 2016, cu circa 10% fata de anul precedent, ritm de crestere ce urmeaza sa se mentina si anul acesta, potrivit estimarilor agentiei Initiative. Cresterea este mult mai rapida decat in anii precedenti, fapt ce se vede inclusiv in afacerile agentiilor de media.
- Pe de alta parte, afacerile agentiilor de media au fost lovite puternic in 2013, prin celebra Ordonanta 25, care le elimina, practic, de pe traseul banilor de publicitate TV. Prevederi-cheie din acea ordonanta au fost eliminate la mijlocul anului 2015, astfel incat, acum doi ani, agentiile au cunoscut un reviriment semnificativ. Anul 2016 a fost primul an in care piata nu a fost afectata deloc, de la bun inceput, de respectivele restrictii.
Asa se face ca, pe langa evolutiile iesite din comun ale unora dintre agentii, cele mai multe agentii de media au avut in 2016 afaceri cu 50-100% mai mari decat in 2015.
Agentie – Cifra de afaceri 2016 (euro) – Profit net/(pierdere neta) 2016 (euro)
- BPN Romania – 1.247.159 – 23.628
- House of Media – 5.929.703 – 170.408
- Initiative Media – 32.384.085 – 818.279
- McCann Erickson* – 37.856.551 – 1.119.816
- MEC Romania – 25.386.784 – 326.667
- MediaCom Romania – 30.896.672 – 955.879
- Media Investment – 43.121.555 – 254.720
- Havas Media – 8.295.307 – 409.055
- MindShare Media – 16.129.083 – 679.268
- OMD Romania – 30.868.178 – 297.788
- Publicis Groupe Media Bucharest** – (aprox.) 43.300.000 – (aprox.) 1.116.000
- United Media Services – 11.784.308 – 454.374
- Zenith Media Communications – 43.895.560 – 1.086.901
Vezi:
- Rezultatele agentiilor de media in 2015 – aici
- Rezultatele principalelor companii de presa in 2016 – aici
* B.V. McCann Erickson reuneste atat bugetele de media administrate de Universal McCann, cat si pe cele de creatie ale McCann Erickson
**Operatiunile grupului international Publicis la nivel local au trecut printr-o serie de schimbari. Agentiile pana nu demult de sine statatoare, precum Starcom MediaVest sau Opti Media, au trecut sub umbrela Publicis Groupe Media Bucharest SA (cu diviziile Starcom, Mediavest, SMG Performance, Starcom Digital, Optimedia/Blue 449), fapt pentru care nu au bilantul declarat la Ministerul Finantelor pana in acest moment. Agentia Zenith opereaza in continuare separat, ca Zenith media Communications SRL si are publicate rezultatele pe 2016. Publicis Groupe Media Bucharest, Zenith Media Communications SRL si Lion Communications (ce reuneste agentiile de publicitate, PR, digital etc. ale grupului) opereaza, toate, sub umbrela grupului Publicis One Romania. Publicis One a transmis, HotNews.ro, cifra de afaceri si profitul consolidat pentru Zenith Media Communication si Publicis Groupe Media Bucharest. Sumele mentionate mai sus pentru Publicis Groupe Media Bucharest au fost calculate de HotNews.ro prin scaderea rezultatelor Zenith din cifrele totale aferente ambelor entitati juridice cu activitati de media ale grupului Publicis One (Cifra de afaceri neta totala PGM+Zenith: 391.509.288 lei, profit net total PGM+Zenith: 9.892.335 lei).
Valorile au fost calculate la cursul mediu anual pentru 2016 (4,49 lei/euro).