Ce rochii se mai poarta in publicitate!
Agentiile Gavrila&Asociatii si Olympic DDB au ajuns la aceleasi variante de executie pentru doua produse diferite. Doua rochii, cu aceeasi „tesatura”, atarna in acelasi timp in publicatiile noastre, in doua reclame diferite. Asemanarea este izbitoare.
Daca pana acum, coincidentele vizau o reclama autohtona si una din afara, in acest caz punem fata in fata doua executii ale agentiilor romanesti, Gavrila&Asociatii si Olympic DDB. Pe de o parte, printul „Rochia” pentru campania Zapp 500 Anytime. O convorbire telefonica intre o tanara care se afla intr-o cabina de proba si prietenul ei care o asteapta este transcrisa pe conturul unei rochii.
Este practic varianta print a clipului cu o poveste asemanatoare. De partea cealalta, avem printul Libresse cu un concept mai apropiat de ideea de rochie: „Esti mai sigura pe tine cand porti ceva care iti sta bine”. Reclama, adaptarea unei executii internationale, este parte a unei campanii pe aceeasi idee (obiecte vestimentare conturate din cuvinte) cu mai multe executii (pantof, bikini etc.).
Cele doua printuri au aparut in presa aproape in aceeasi perioada. Agentiile isi explica fiecare conceptele de creatie.
O rochie absorbant
Irina Olanescu, Account Manager Olympic DDB: „Conceptul este rezultatul unor studii efectuate in vederea adoptarii strategiei de repozitionare a brand-ului Libresse. Conceptul a fost dezvoltat in Anglia de agentia BBH la inceputul acestui an. Campania se desfasoara la nivel international. Executia cu rochia face parte dintr-o campanie integrata: campanie indoor, de presa, TV si BTL.
” Reprezentantul DDB spune ca s-a ajuns la acest concept pe baza mai multor rationamente, printre care: „Hainele le fac pe femei sa se simta mai sigure pe ele” si „Libresse nu este ca un lucru pe care-l porti, este chiar ceva ce porti”. „In lumea publicitatii a folosi simboluri este ceva extrem de frecvent, spune Irina Olanescu.
Faptul ca doua agentii, din doua tari diferite au folosit acelasi simbol pentru a ilustra concepte diferite nu inseamna ca trebuie sa existe neaparat anumite influentari. Cu siguranta, nici una dintre marile companii in cauza nu a stiut de existenta acestor creatii similare. Este foarte greu de crezut ca Zapp a dorit o asociere cu Libresse sau invers!
O rochie mobila
Alina Gavrila, director de creatie Gavrila&Asociatii: „Campania Zapp 500 Anytime pleaca de la ideea ca poti sa vorbesti de oriunde, oricand si despre vrute si nevrute. Inclusiv fleacuri. Ideea transpusa in spotul TV face apel la o situatie bine cunoscuta si generatoare de multe discutii si probleme, care cu Zapp 500 Anytime pot fi rezolvate, aplanate sau preintampinate.
In print, vizualul poarta cu sine propria sa poveste: copy-ul este transcrierea multiplelor conversatii la capatul carora EA se decide asupra unei rochii. Am ales aceasta ilustrare a conceptului pe print pentru ca spunem acelasi lucru ca in executia TV. Copy-ul spune povestea alegerii rochiei si, desigur, „povestea” Zapp 500 Anytime – o rochie care se tese dintr-un lung sir de conversatii.
Campania a fost realizata in primele zile din mai si a intrat in prersa si pe TV la jumatatea lunii. Prima aparitie a fost pe 24 mai in Ziarul Financiar si Jurnalul National. Daca stiam de printul Libresse? Ce credeti?”