Sari direct la conținut

Cea mai scumpă autostradă din România. Grindeanu: E cel mai mare contract semnat vreodată de CNAIR. După zeci de ani vom avea o autostradă care traversează Carpații

HotNews.ro
Cand se va face autostrada Sibiu-Pitesti?, Foto: Hotnews
Cand se va face autostrada Sibiu-Pitesti?, Foto: Hotnews

​Compania Națională de Administrare a Infrastructurii (CNAIR) a semnat luni contractul pentru construcția secțiunii 3 a autostrăzii Sibiu-Pitești, în valoare de 5,3 miliarde de lei fără TVA.

​„Este cel mai mare contract semnat de CNAIR vreodată.(…) Într-un final, cu foarte mare întârziere avem aceste contracte semnate, urmând ca cei care au câștigat licitațiile să se țină de termenii contractului și să avem după zeci de ani o autostradă care traversează Carpații”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Pitești, între Cornetu-Tigveni, are 37 de kilometri și este cel mai dificil.

Pe 12 mai 2022, CNAIR a desemnat câştigător al acestui contract tot Asocierea Webuild SPA – Tancrad SRL, cu preţul de 5,323 miliarde de lei, fără TVA.

Construcţia secţiunii 3 a autostrăzii Sibiu-Piteşti (37,4 km) va dura 57 de luni şi va fi finanţată din fonduri europene nerambursabile. Contractul pentru cea mai complexă secţiune a autostrăzii Sibiu-Piteşti are o perioadă de proiectare de 12 luni şi o perioadă de execuţie de 45 de luni.

Principalele lucrări pe această secţiune sunt: 95 de poduri şi pasaje, un tunel cu două galerii independente, în lungime de 1,7 km/galerie, nod rutier Cornetu şi nod rutier Văleni, ecoduct în zona localităţii Călineşti.

Secţiunea 3 (Cornetu-Tigveni) şi secţiunea 2 (Boiţa-Cornetu) au o lungime totală de 68,73 km şi formează tronsonul montan al autostrăzii Sibiu – Piteşti care va traversa efectiv Carpaţii, precizează CNAIR.

A1 Sibiu – Pitești – Lotul 3 Tigveni – Cornetu – Tunel, noduri rutiere, lucrări de artă

Lotul 3 va avea două noduri rutiere, după cum urmează:

  • Nod rutier Cornetu km 44+895 (Km 39+973.51 SF 2008), conexiune DJ 703M
  • Nod rutier Valeni km 74+228 (Km 69+ 324 SF 2008), conexiune DN 7D (DJ 678A);

De-a lungul traseului, între km 60+021 – km 61+721 (km 55+135 – km 56+835 conform SF 2008), se regăsește Tunelul Poiana cu o lungime de 1,70 km.

Lățimea tunelurilor este proiectată cu o parte carosabilă de 8.5 m lătime pentru tuneluri cu două benzi, constând într-o bandă rapidă de 3.5 m + 0.5 m, o bandă lentă de 3.5 + 1.0 m și trotuare.

Tunelul va fi cu două galerii, câte o galerie pe sens, cu două benzi de 7 metri.

Pentru tunelul Poiana vor fi prevăzute 3 galerii de legătură între sensuri și o galerie ce permite accesul auto.

Lotul de autostradă va trece peste diverse văi și râuri pe nu mai puțin de 48 de poduri, iar peste autostradă de-a lungul ei vor fi construite 6 pasaje.

La Călinești, pe Valea Oltului, va fi realizat și un ecoduct de circa 220 de metri pentru a permite deplasarea animalelor sălbatice pe deasupra autostrăzii.

„Rațiunea, înapoi!” Un newsletter despre alegeri în care jurnalistul Gabriel Bejan explică ce se întâmplă în această perioadă politică.
Dincolo de breaking news, confuzie și dezinformare, în fiecare marți și vineri.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro