Cea mai scumpă licitație de autostradă din România bate pasul pe loc: „De un an se stă în evaluarea ofertelor”, acuză Pro Infrastructura
Aproximativ 6,8 miliarde de lei, adică aproape 1,36 miliarde de euro – mai mult și decât tronsoanele montane de pe A1 Sibiu – Pitești – atât ar urma să coste realizarea unui tronson de aproape 41 de kilometri din Autostrada Transilvania, tronson ce va include și tunelul Meseș, cel mai lung tunel de autostradă planificat în România.
Este vorba despre tronsonul A3 Poarta Sălajului – Nușfalău, lung de aproape 41 de kilometri și care conține și tunelul Meseș (aproape 3km), cel mai lung tunel de autostradă planificat în România. Pe acest tronson de autostradă vor fi proiectate și construite 65 de viaducte, poduri și pasaje pe și peste autostradă, în lungime totală de aproximativ 13 km.
Durata de proiectare și execuție a contractului este de 78 de luni, din care 18 luni pentru etapa de proiectare și 60 de luni pentru etapa de execuție a lucrărilor.
Prima licitație pentru acest proiect a fost pornită noiembrie 2020, dar după aproape trei ani a fost anulată. Ulterior procedura de achiziție publică a fost reluată în februarie 2023, iar pe 28 august 2023 au fost depuse șapte oferte: UMB (cu Euro-Asfalt pentru tunel), WeBuild, Makyol-Ozaltin, Ictaș, Mapa, Nurol-Duygu și Tekfen-Dogus.
„Și de un an se stă în evaluarea ofertelor. E drept, au fost și contestații, dar s-au rezolvat. Avem nu mai puțin de 7 (șapte) amânări ale desemnării câștigătorului, cel mai recent termen pentru acest pas crucial fiind 30 august, vineri”, potrivit Asociației Pro Infrastructura care îl acuză pe ministrul Grindeanu că a promis deja din luna iunie că va fi închisă „evaluarea” pe această licitație.
„Să fie oare a opta amânare? N-ar fi exclus, încă ne încadrăm în promisiunea domnului Grindeanu făcută pe 5 iunie: „în următoarele săptămâni”. După aceea vor fi contestații, cel mai probabil, deci deznodământul se va lăsa așteptat… niște săptămâni”, a scris Asociația Pro Infrastructura.