Sari direct la conținut

Cei 3.000 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres, desenați de Guvern pe harta României

HotNews.ro
Lucrări autostradă, Foto: Hotnews
Lucrări autostradă, Foto: Hotnews

​​Guvernul promite investirea a nu mai puțin de 60 de miliarde de euro în infrastructura de transport a României. În planul de relansare economică care va fi prezentat astăzi, executivul susție că va demara în perioada 2020-2030 lucrări la aproximativ 3.000 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres. De asemenea, sunt prevăzute investiții în circa 3.000 de kilometri de cale ferată. În plan sunt incluse și proiectele de metrul din București și Cluj.

Ce prevede planul de infrastuctură de transport:

Rutier

Finalizarea lucrărilor de infrastructură aflate în implementare – 407,3 Km de autostrăzi și drumuri expres. Cost estimat: 4,3 miliarde euro.

  • Sibiu – Pitești (Loturi 1, 4, 5)
  • Craiova – Pitești
  • Autostrada Transilvania (Suplacu de Barcău – Borș), Sebeș – Turda
  • A0:Inelul de Sud București
  • Varianta de ocolire Bacău
  • Podul peste Dunăre de la Brăila.

Conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României și cu rețelele de transport pan-europene, prin demararea lucrărilor la aproximativ 3.000 de km de autostrăzi și drumuri expres. Perioada: 2020 – 2030. Cost estimat: 31 miliarde euro.

  • Sibiu – Pitești (Loturi 2, 3)
  • Autostrada Transilvania: Nădășelu – Suplacu de Barcău
  • Autostrada Unirii: Tg. Mureș – Iași – Ungheni
  • A3: Ploiești – Comarnic – Brașov
  • A7: Ploiești– Suceava – Siret
  • A0: Inelul de Nord București;
  • București – Alexandria – Craiova – Lugoj
  • Buzău/Focșani – Brăila – Galați, Măcin – Tulcea – Constanța;
  • Transregio Gilău – Cluj N. – Apahida

Feroviar:

Investiții în cca. 3.000 km de cale ferată, în perioada 2020 – 2030, cu un cost estimat de aproximativ 18 miliarde euro

  • Finalizarea reabilitării liniei ferate pe traseul Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV pan-european, pentru circulația trenurilor cu o viteză maximă de 160 km/h.
  • Proiecte noi de modernizare a căii ferate în scopul asigurării obiectivelor de conectivitate: Ploiești-Suceava-Dărmănești, București-Craiova-Timișoara-Arad, Suceava-Cluj Napoca, Buzău-Fetești, Port Constanța-Palas, Predeal-Brașov, Centura feroviară a Municipiului București, Cluj Napoca-Episcopia Bihor
  • Tren metropolitan Nădășelu – Baciu – Cluj-Napoca – Apahida – Jucu – Bonțida

Metrou:

Dezvoltarea noilor magistrale și extinderea magistralelor existente

  • Finalizare lucrări M5, lansare M6 – tronsonul Gara de Nord – 1 Mai – Aeroport Otopeni, M4 – tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu, extensie M2 Pipera – Petricani și Berceni – Linia de Centură Sud
  • Metrou Cluj Napoca – Magistrala: Gilău – Florești – Cluj-Napoca

Naval: Investiții totale de 4,3 mld. euro

  • Modernizarea și extinderea infrastructurii porturilor maritime și fluviale, cu accent pe Portul Maritim Constanța
  • Lucrări de dragaj, de exploatare, consolidări și alte investiții pentru asigurarea navigației pe tot parcursul Dunării, pe tot timpul anului
  • Aerian: Investiții totale de 2,9 mld. euro
  • Extinderea și construirea de terminale pentru pasageri, cât și de zone cargo. Crearea de legături inter-modale între infrastructura aeriană, feroviară și rutieră

Aerian: Investiții totale de 2,9 mld. euro

  • Extinderea și construirea de terminale pentru pasageri, cât și de zone cargo.
  • Crearea de legături inter-modale între infrastructura aeriană, feroviară și rutieră
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro