Cel mai mare producător auto din lume intră în cursa pentru Lună cu un rover cu echipaj uman
Toyota Motor intenționează să folosească tehnologia de celule de combustibil regenerativ pentru a alimenta un rover lunar cu echipaj uman, au declarat vineri directorii companiei, vorbind totodată de perspectiva utilizării în viitor a gheții de pe Lună ca sursă de energie, relatează Reuters.
Anunțul Toyota vine în contextul în care Japonia și-a intensificat ambițiile spațiale sub conducerea prim-ministrului Fumio Kishida. Țara insulară participă la programul Artemis al NASA și intenționează să aibă un astronaut pe stația spațială lunară numită Gateway, în a doua jumătate a acestui deceniu.
Toyota a colaborat cu agenția spațială a Japoniei din 2019 pentru a dezvolta roverul lunar cu echipaj uman pe care l-au numit Lunar Cruiser și pe care speră să îl plaseze pe Lună în 2029.
„În scopul de a desfășura cercetări pe termen lung și stabile pe suprafața Lunii, ne propunem să obținem diverse elemente pe loc, pe parcursul unui interval lung de timp” a declarat Ken Yamashita, șeful proiectelor de explorare lunară la Toyota.
Agenția Japoneză pentru Explorare Aerospațială a declarat vineri în materialele de prezentare că NASA se așteaptă ca Japonia să furnizeze un rover lunar cu un termen de lansare în 2029, ca o contribuție la programul Artemis.
Un vehicul cu celule de combustibil folosește un motor electric la fel ca un vehicul electric, dar extrage putere dintr-o unitate de combustibil în care hidrogenul este separat de un catalizator pentru a produce electricitate.
Ce planuri are Toyota pe lună cu roverul său
Toyota a declarat că tehnologia sa va utiliza energia solară și apa pentru a produce hidrogen și oxigen prin electroliză în timpul zilei, iar celulele de combustibil vor furniza electricitate pe timpul nopții.
O noapte lunară durează aproximativ 14 zile terestre, astfel că, folosind această tehnologie, roverul lunar ar putea rula timp de multe zile la rând, inclusiv atunci când este întuneric și extrem de rece.
Compania japoneză, cel mai mare producător auto din lume după numărul de mașini vândute, speră să obțină o comandă pentru roverul lunar cu echipaj uman până în toamna anului viitor. Se preconizează că vehiculul va putea transporta doi astronauți timp de 42 de zile pe an în misiuni și va rămâne funcțional timp de 10 ani.
„Ideea noastră este să continuăm să folosim roverul lunar mai mult decât acei 10 ani, dacă există o companie sau o înțelegere care să poată furniza apa necesară pentru asta,” a spus Yamashita, adăugând că apa curată va trebui trimisă inițial în spațiu împreună cu roverul.
Toyota nu se așteaptă să poată produce apă utilizabilă pentru celulele de combustibil din gheața de pe Lună sau să o poată exploata pe cont propriu, Yamashita spunând că probabil va depinde de alte companii sau evoluții viitoare pentru aceasta.