Sari direct la conținut

Cel mai scump tronson din Autostrada Unirii: UMB și o asociere din Turcia au depus oferte pentru autostrada de 44 de milioane de euro pe kilometru

HotNews.ro
Cel mai scump tronson din Autostrada Unirii: UMB și o asociere din Turcia au depus oferte pentru autostrada de 44 de milioane de euro pe kilometru
Autostradă prin munți / Sursă: MNStudio | Dreamstime.com

Pentru proiectarea și execuția celui mai dificil și scump lot montan din Autostrada „Unirii” A8 au fost depuse două oferte. Tronsonul va avea 16 tuneluri și 60 de poduri și viaducte și va fi construit în patru ani și jumătate.

„Compania Națională de Investiții Rutiere a primit, astăzi, două oferte de la constructori din România, Bosnia-Herțegovina și Turcia la contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2 B Grințieș-Pipirig, cel mai dificil lot al Autostrăzii ,,Unirii” – A8”, se arată într-un comunicat al CNIR.

Ofertele depuse la licitație:

  • 1.ASOCIERE SA&PE CONSTRUCT SRL (LIDER) -EURO ASFALT-TEHNOSTRADE S.R.L. SPEDITION UMB (ROMÂNIA -BOSNIA ȘI HERȚEGOVINA)
  • 2.ASOCIERE MAPA INSAAT VE TICARET (LIDER) GUNAL INSAAT TICARET VE SANAY ANONIM SIRKETI (TURCIA)

Lotul 2 B are o lungime de 31,5 kilometri, o durată de realizare de 54 de luni, din care 14 luni pentru etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuție, iar valoarea estimată a contractului este de 6,9 miliarde lei (fără TVA), finanțarea fiind asigurată prin fonduri europene, Programul Transport 2021-2027 și din fonduri de la Bugetul de Stat.

70% din lungimea lotului va fi prin tunel sau pe pasaje și viaducte

Lotul 2 B, Grințieș-Pipirig este cel mai dificil lot al Autostrăzii Unirii pentru că include numeroase structuri, dar și volume semnificative de lucrări de consolidări și excavări:

  • 16 tuneluri (cel mai lung având 940 metri)
  • 60 de poduri și viaducte, două dintre acestea cu peste 1.000 metri lungime (cel mai lung pod este cel peste râul Bistrița cu 1.275 metri)
  • aprox. 20 de kilometri este lungimea pasajelor și a tunelurilor, reprezentând aproape 70% din lungimea întregului lot
  • 12,7 milioane mc de excavări. Materialul evacuat din șantier, care devine surplus, poate fi pus la dispoziția autorităților publice locale sau a oricăror alte autorități publice, cu titlu gratuit.

Dincolo de tuneluri, viaducte și pasaje, tronsonul va avea nevoie de foarte multe lucrări de consolidare a versanților întrucât drumul de mare viteză va tăia efectiv munții în mai multe zone.

„Lotul 2 B care se desfășoară în județul Neamț include un nod rutier lângă Tulgheș (UAT Grințieș), conexiune cu lotul 2 A și o descărcare provizorie la Est, conexiune cu lotul 2 C (Pipirig-Vânători Neamț/Leghin) pentru a asigura funcționalitatea independentă”, transmite CNIR.

O autostradă cu zeci de tuneluri

Secțiunea de munte Sărățeni-Pipirig de pe Autostrada Unirii A 8 are o lungime de 116 kilometri și include patru loturi :

  1. Lotul 1 C Sărățeni-Joseni (32,4 km.)
  2. Lotul 1 D Joseni-Ditrău (14,4 km.)
  3. Lotul 2 A Ditrău-Grințieș (37,9 km.)
  4. Lotul 2 B Grințieș-Pipirig (31,5 km.)

Pe traseul celor patru loturi din județele Mureș, Harghita și Neamț sunt prevăzute 38 de tuneluri și 183 de poduri, pasaje și viaducte.

Termenele de realizare sunt de 54 luni (14 luni proiectare și 40 luni execuție) pentru loturile 1 C, 2 A și 2 B, iar pentru Lotul 1 D de 34 de luni (10 luni proiectare și 24 execuție).

Sursă foto: Dreamstime

Ajută-ne să facem HotNews mai bun
Vrem să aflăm ce subiecte sunt importante pentru tine și cum putem îmbunătăți HotNews. Am pregătit un chestionar a cărui completare durează 5 minute şi care e anonim, dacă nu vrei să ne laşi adresa de mail. Nu e obligatoriu să răspunzi la fiecare întrebare, deși ne-am bucura. Orice contribuție ne ajută să luăm decizii mai bune.
Formular Feedback
INTERVIURILE HotNews.ro