Cele mai puternice 10 marci de lux ale lumii
Daca banii fac lumea sa se miste, urmatoarele 10 brand-uri ar putea fi considerate un combustibil pe cinste. Forbes a realizat un top al celor mai profitabile zece marci de lux din toata lumea, avand la baza rezultatele ultimului studiu BrandZ. Care sunt cele mai scumpe articole de imbracaminte, bauturi, ceasuri sau bijuterii, afla in continuare.
10. Fendi
Valoarea brand-ului: 4,67 miliarde de dolari
Fendi, detinut de Karl Lagerfeld, s-a impus pe piata prin producerea unui numar mare de genti, de la stilul Baguette al anilor ’90, pana la „B Bag”, lansat in 2005. Compania a inceput sa produca din nou gentile Baguette, multumita lungmetrajului „Totul despre sex”, a carui lansare va avea loc luna aceasta. Brand-ul a devenit cunoscut cu ajutorul personajului Carrie Bradshaw si al prietenelor ei din serialul produs de HBO.
Fendi Foto: Forbes |
9. Moët & Chandon
Valoarea brand-ului: 4,95 miliarde de dolari
Spre deosebire de restul brand-urilor de sampanie, care au inceput sa se demonetizeze, Moët continua sa fie servita doar la petreceri si evenimente exclusiviste. Compania, detinuta de Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH), a avut o recenta actiune de marketing in care a deschis, pentru foarte putin timp, un magazin pop-up in New York. (n.r. In marketingul pop-up se deschid amplasamente, timp de cateva ore sau zile, in care clientii pot cumpara anumite produse. Timpul scurt in care ai „sansa” de a face cumparaturi da produsului respectiv un caracter select). Acolo, cumparatorii au putut achizitiona, in exclusivitate, sticle de Moët, numele marcii avand incrustate cristale Swarovski.
Moët & Chandon Foto: moet.com |
8. Armani
Valoarea brand-ului: 5,12 miliarde de dolari
Desi brand-ul Armani a fost ‘adulmecat’ in trecut de catre companii mari precum LVMH, in vederea cumpararii de actiuni, creatorul de moda a refuzat. Armani, designerul miliardar, a ales ca afacerea sa ramana privata si sa evite presiunea pe care ar fi creat-o alti actionari. In schimb, acum se concentreaza sa isi extinda brand-ul si pe lifestyle, incheind contracte cu Samsung sau deschizand hoteluri, centre de spa si restaurante Armani.
Armani Foto: Associated Press |
7. Hennessy
Valoarea brand-ului: 5,4 miliarde de dolari
Departamentul vinurilor si bauturilor spirtoase al LVMH a inregistrat o scadere a incasarilor de 7,1% pentru primele 3 luni din 2008, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2007. Oricum, brand-ul lor de coniac – Hennessey – a fost o bila alba, prinzand bine la publicul din Rusia, China si Vietnam. Mai ales in China, coniacul a devenit reprezentativ pentru un anumit statut social inca de cand a fost adus in porturile asiatice, acum 200 de ani, de catre corabierii francezi. In aceasta tara, o sticla de Hennessy reprezinta un cadou de nunta foarte ravnit.
Hennessy Foto: Hotnews |
6. Rolex
Valoarea brand-ului: 6,28 miliarde de dolari
Este usor sa-ti dai seama de ce firma elvetiana de ceasuri Rolex fabrica probabil cele mai falsificate produse de pe planeta. Ceasurile de o calitate superioara aduc Rolex un venit de circa 3 miliarde de dolari anual, potrivit unui studiu. Noii imbogatiti din Rusia si China contribuie la rotunjirea veniturilor companiei.
Rolex Foto: rolex.com |
5. Chanel
Valoarea brand-ului: 8,67 miliarde de dolari
Una dintre putinele companii private din aceasta lista, Chanel este un brand echilibrat: continua sa satisfaca exigentele clientilor in varsta, atragandu-i in acelasi timp pe tinerii care vor sa fie la moda. Doamnele elegante prefera costumele clasice, in timp ce fetiscanele aleg rochiile pline de viata ale designerului Karl Lagerfeld. Iar productia de haute couture a companiei este in plina dezvoltare. La sfarsitul lui 2007, presedintele departamentului de moda Chanel, Bruno Pavlovsky, a spus ca anul trecut compania a avut cele mai mari vanzari de produse create manual. S-au vandut cu 20% mai multe rochii haute couture in comparatie cu 2006. Un contract de colaborare cu producatorul de ochelari de soare Luxotica nu face decat sa mai ingrase conturile Chanel.
Chanel Foto: Associated Press |
4. Cartier
Valoarea brand-ului: 9,29 miliarde de dolari
Diamantele Cartier stralucesc cel mai tare. Producatorul francez de bijuterii, filiala a Richemont, a raportat, in ultimul an, cresterea incasarilor la nivel global. Departamentul de bijuterii al Richemont, care include marcile Cartier si mai putin cunoscutul Van Cleef si Arpels, a inregistrat un profit de 4,2 milioane de dolari in 2007, cu 9% mai mult decat in anul precedent.
Cartier Foto: Associated Press |
3. Gucci
Valoarea brand-ului: 9,34 miliarde de dolari
Gucci, detinut de gigantul francez PPR, a avut mai putine incasari decat ar fi fost de asteptat pentru primele 3 luni ale acestui an. Insa daca vorbim de notorietatea brand-ului, Gucci se descurca foarte bine, arata Millward Brown, o agentie de cercetare a brandurilor. Alte marci de fashion din portofoliul Grupului Gucci s-au descurcat, totusi, mai bine: designerul Alexander McQueen a inregistrat pentru prima oara un profit de cand a fost cooptat in Grup, in 2004, iar Stella McCartney isi extinde activitatea si in India. In primele 3 luni din 2008, Bottega Veneta – producator de genti si portofele din piele – a avut un profit cu 31,5% mai mare decat in aceeasi perioada a anului trecut
Gucci Foto: Associated Press |
2. Hermès
Valoarea brand-ului: 9,63 miliarde de dolari
Marca franceza Hermès este cotata la Bursa Pariziana, insa familia din spatele brand-ului inca mai detine 29% din actiuni. Multi analisti cred ca acesta este unul dintre motivele pentru care brand-ul continua sa creasca. Gentile si geamantanele sunt inca produse manual in Franta, acesta fiind motivul pentru care cel mai simplu model de geanta Birkin costa de la 8.000 de dolari in sus, afirma reprezentantii companiei. Hermes s-a descurcat bine si cu produsele mai putin costisitoare: esarfe din matase, bratari si prosoape de plaja se vand exclusiv online.
Hermès Foto: Associated Press |
1. Louis Vuitton
Valoarea brand-ului: 25, 74 miliarde de dolari
Cresterea celui mai cunoscut brand al grupului francez LVMH nu poate fi oprita de nimic, nici de o depreciere puternica a monedei euro, nici de o economie nesigura a Statelor Unite. Pe departamentul de moda si accesorii, in care se incadreaza Louis Vuitton, grupul LVMH a inregistrat, in primele 3 luni ale 2008, un profit de 2,3 miliarde de dolari, cu 7,1% mai mult decat in aceeasi perioada a anului 2007.
Louis Vuitton Foto: Associated Press |