Centurile Comarnic si Busteni, scoase la licitatie de Compania de Drumuri. Valoarea estimata: 9 milioane de euro pentru 4 kilometri de drum cu cate o banda pe sens
Licitatiile pentru proiectarea si variantelor ocolitoare la Busteni si Comarnic au fost lansate de catre Compania de Drumuri si Autostrazi. Valoarea maxima estimata pentru centura de la Busteni (1 km) este de aproape 18 milioane de lei, adica 4 milioane de euro, iar perioada de executie este de 6 luni. In cazul centurii (circa 3 kilometri) valoarea estimata este de 22,3 milioane lei, adica aproape 5 milioane de euro, iar perioada de executie este de 4 luni. De precizat ca intre timp CNADNR deruleaza si o licitatie pentru 4 km de autostrada tot langa Comarnic, licitatie unde a fost depusa o singura oferta.
Compania de Drumuri si Autostrazi a anuntat joi ca a lansat licitatiile publice pentru „Proiectare si executie Varianta de Ocolire Busteni: Obiectiv 1 Busteni Sud, km 0+000-km 1+020” si „Proiectare si executie Varianta de Ocolire Comarnic: Obiectiv 1: km 0+000-km 2+850”.
Potrivit datelor din serviciul electronic de achizitii publice (SEAP), cele doua proiecte au o valoare estimata cumulata de circa 40,3 milioane de lei, adica 9 milioane de euro. Termenul limita de depunere a ofertelor este 22 decembrie 2015.
Varianta de Ocolire Busteni (km 0+000-km 1+020) – 33 luni, din care perioada de proiectare – 3 luni, perioada de executie – 6 luni, iar perioada de garantie – 24 luni.
Valoarea estimata: intre 17,918,000 si 17,990,000 RON
Descriere proiect:
– lungime: 1km (la care se adauga o varianta provizorie de circulatie de 180 m)
– parte carosabila 2X3,50 m = 7,00 m
– benzi de incadrare: 2X0,50m = 1,00 m
– acostamente: 2X0,50m
– 2 structuri: Pod peste valea Jepilor (km 0+330) si Pod peste raul Prahova (km 0+785)
– viteza de proiectare: 50km/h
De precizat ca actualul proiect licitat ar urma sa ajunga doar pana in zona Castelului Cantacuzino si nu ar urma sa ocoleasca in intregime statiunea.
–
Varianta de Ocolire Comarnic (km 0+000-km 2+850) – 31 luni, din care perioada de proiectare – 3 luni, perioada de executie – 4 luni, iar perioada de garantie – 24 luni.
Valoare estimata: – intre 22,173,000 si 22,284,000 RON
Descriere proiect:
– lungime: 2,8 km
– parte carosabila 2X3,5 m = 7,00 m
– benzi de incadrare: 2X0,5m = 1,00 m
– acostamente: 2X0,5m
– 1 structura: Pod Batraioara, km 2+800
– viteza de proiectare: 50km/h
De precizat ca in cazul centurii de la Comarnic va mai trebui sa scoata la licitatie inca un tronson de circa 200 de metri care va subtraversa actualul DN1. In caietul de sarcini se precizeaza ca noul drum de 1 km (Varianta Ocolitoare Busteni Sud) va trebui sa se uneasca de la km 1+020 cu Varianta de Ocolire Busteni Nord (pana la km 3+200), proiect care nu afce perte din prezenta licitatie.
–
Licitatia pentru 4 kilometri de autostrada langa Comarnic, in stadiu mai avansat si cu un singur ofertant
In luna mai, imediat dupa ce varianta concesiunii autostrazii Comarnic – Brasov a fost anulata de catre Guvern, Compania de Drumuri a scos de urgenta la actualizare Studiile de Fezabilitate pentru cele doua centuri. Contractul a avut o valoare totala de 58.000 de euro si a fost semnat cu firma EGIS Romania.
Capetele autostrazii Comarnic – Brasov
Foto: Hotnews
De amintit ca, intre timp, Compania de Autostrazi deruleaza deja o licitatie pentru constructia capetelor autostrazii Comarnic – Brasov.
Pe 14 octombrie au fost deschise ofertele pentru cele doua loturi, iar pentru capatul de 4 km de langa Comarnic s-a inscris in cursa o singura asociere: UMB – Tehnostrade cu o oferta de circa 153 milioane de lei (aproximativ 34,4 milioane euro). Contractul inca nu a fost atribuit.