CEO-ul care n-a reușit să oprească declinul gigantului Yahoo spune care a fost cea mai mare greșeală
Marissa Mayer, CEO-ul care a condus Yahoo în perioada sa de declin, a explicat care crede că a fost cea mai mare problemă și greșeală a conducerii, una care a dus în cele din urmă la vânzarea unui gigant al internetului către o companie de telecomunicații, relatează Business Insider.
Când Marissa Mayer a fost adusă să conducă Yahoo în 2012, speranțele în ea erau mari în condițiile în care compania se confrunta deja cu dificultăți. Ea a petrecut 5 ani la conducerea companiei, încercând să revigoreze gigantul internetului până când, în cele din urmă, și-a dat demisia.
Într-un interviu acordat recent revistei Wired, Mayer a spus că, privind în urmă – „timpul este totul” – și că Yahoo a fost pur și simplu prea în urmă în adoptarea tranziției către telefoanele mobile.
„Da, faptul că am mutat toate produsele Yahoo pe mobil a fost o idee bună, dar trebuia să se întâmple cu cinci până la opt ani mai devreme decât a avut loc”, a spus Marissa Mayer.
În ciuda așteptărilor că Mayer va reuși să redreseze Yahoo, compania a continuat să se confrunte cu dificultăți în timpul conducerii sale. Verizon a cumpărat în cele din urmă Yahoo pentru aproape 5 miliarde de dolari într-o tranzacție anunțată în 2016, iar Mayer a demisionat după încheierea afacerii.
Yahoo a fost cumpărată pentru un preț de 10 ori mai mic decât cel oferit de Microsoft
Tranzacția e notorie datorită faptului că Microsoft a oferit în februarie 2008 Yahoo 44,6 miliarde de dolari. Yahoo a respins oferta, pretinzând că ea „subevaluează substanțial” valoarea sa și că nu este de interes pentru acționarii săi.
Microsoft și-a mărit oferta la 47 de miliarde, dar Yahoo a insistat la o nouă majorare de peste 10% și Microsoft a renunțat în cele din urmă, retrăgându-și oferta în mai 2008. Yahoo avea să fie vândută în cele din urmă pentru o ofertă de aproape 10 ori mai mică.
Mayer spune însă că își va aminti mereu de un lucru pe care i l-a spus Jerry Yang, cofondatorul Yahoo, la sfârșitul mandatului ei de CEO: că linia de produse a Yahoo „nu a fost niciodată într-o formă mai bună”.
„Acesta este un compliment pe care îl prețuiesc. Dar a fost pur și simplu prea târziu pentru companie”, afirmă aceasta.
Yahoo a anunțat anul trecut că își concediază 20% din angajați
Yahoo și-a continuat însă declinul și după ce a fost achiziționată de Verizon și în septembrie 2021 mai multe fonduri de investiții reprezentate de Apollo Global Management au cumpărat 90% din compania care a fost unul dintre pionierii world wide web-ului.
În noiembrie 2021 Yahoo a anunțat că își va sista operațiunile în China continentală din cauza mediului de afaceri și juridic „tot mai provocator”.
Anul trecut compania a anunțat că va renunța la 20% din angajații săi, mutarea venind însă în contextul unui val de concedieri făcute și de companii tech din SUA ca Google, Microsoft, Twitter, Meta și Amazon.
Spre deosebire însă de Yahoo, majoritatea acestor companii cunoscuseră creșteri explozive ale afacerilor lor în perioada pandemiei de COVID-19, când au angajat mii de persoane pentru a face față cererii în creștere pentru serviciile lor.