Sari direct la conținut

CEO-ul X susține că se văd rezultatele combaterii antisemitismului, în timp ce agenții de publicitate fug

HotNews.ro
Elon Musk si Linda Yaccarino, Foto: ANGELA WEISS / AFP / Profimedia
Elon Musk si Linda Yaccarino, Foto: ANGELA WEISS / AFP / Profimedia

CEO-ul companiei de social media X, Linda Yaccarino, le-a spus angajaților că „datele vor spune adevărata poveste” despre eforturile sale de a lupta împotriva antisemitismului, potrivit unei note adresate angajaților, pe fondul indignării tot mai mari pe această temă, potrivit Reuters.

X, fostul Twitter, a pierdut mai mulți publicitari importanți, inclusiv IBM și Comcast, iar proprietarul Elon Musk a fost atacat de Casa Albă după ce a fost de acord cu o postare pe platformă miercuri.

Postarea susținea în mod fals că evreii alimentează ura împotriva albilor. Joi, și grupul de supraveghere a presei Media Matters a declarat că a descoperit că reclame pentru mărci importante au apărut alături de postări care promovau nazismul.

„Deși este posibil ca unii agenți de publicitate să fi întrerupt temporar investițiile din cauza unui articol înșelător și manipulat, datele vor spune adevărata poveste”, a declarat Yaccarino în nota de duminică seară adresată angajaților, văzută de Reuters, adăugând că X a fost clar cu privire la eforturile sale de a lupta împotriva antisemitismului și a discriminării.

În weekend, Musk a postat pe X că firma sa va intenta un proces „termonuclear” împotriva Media Matters pentru ceea ce el a spus că a fost un „atac fraudulos” asupra platformei. Un reprezentant al X a confirmat că firma va da în judecată organizația non-profit, posibil chiar de luni.

Într-un răspuns de luni, președintele Media Matters, Angelo Carusone, a declarat: „Departe de avocatul libertății de exprimare care pretinde că este, Musk este un bătăuș care amenință cu procese fără fond în încercarea de a reduce la tăcere un reportaj despre care chiar a confirmat că este corect. Musk a recunoscut că reclamele în cauză au rulat alături de conținutul pro-nazist pe care l-am identificat”.

Controversa survine pe fondul unei creșteri a antisemitismului în multe țări, inclusiv în Statele Unite, de la atacul din 7 octombrie al Hamas asupra sudului Israelului și bombardamentul și invazia ulterioară a Fâșiei Gaza de către armata israeliană.

După ce a cumpărat Twitter în octombrie 2022 pentru 44 de miliarde de dolari, Musk a concediat mii de angajați, inclusiv mulți dintre cei care lucrau la moderarea conținutului pe platformă.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro