CFR a atribuit contracte de 1,4 miliarde de lei pentru reabilitarea a 66 kilometri de cale ferata
CFR SA a atribuit doua contracte in valoare totala de 1,4 miliarde de lei (aproximativ 334 mil. euro) fara TVA, pentru lucrari de modernizare pe segmentele Atel – Micasasa (lotul I) si Micasasa – Coslariu (lotul II), ambele loturi de lucrari fiind situate pe tronsonul Coslariu- Sighisoara, parte integranta a Coridorului IV Pan European. Pentru portiunea Atel – Micasasa contractul a fost atribuit consortiului SC Impresa Pizzarotti & C. S.p.A. Pentru segmentul Micasasa – Coslariu contractul a fost atribuit asocierii Aktor – Arcada.
Pentru portiunea Atel – Micasasa, oferta castigatoare este de 712,5 milioane de lei lei (aproximativ 166 mil. euro), fara TVA.
Pentru segmentul Micasasa – Coslariu, oferta castigatoare este de 721,8 milioane lei (aproximativ 168 mil. euro), fara TVA.
In ambele cazuri, termenul de executie a lucrarilor este de 3 ani la care se adauga perioada de garantie de 2 ani.
Proiectele cuprind lucrari de reabilitare si modernizare a infrastructurii feroviare pe o lungime totala de 66,2 km, din care 29,6 km intre Atel- Micasasa (lotul I), respectiv 36,6 km intre Micasasa- Coslariu (lotul II).
Lucrarile vor asigura viteze maxime de 160 km/h pentru trenurile de calatori si de 120 km/h pentru cele de marfa.
Ce lucrari vor fi executate pe portiunea de 29,6 km dintre Atel – Micasasa
- lucrari de consolidare terasamente: 722 m;
- lucrari de protectie albie si terasamente: 1.961 m;
- poduri: 14 poduri noi;
- podete: 1 podet reabilitat, 32 podete noi si 3 podete desfiintate;
- lucrari pasaje denivelate proiectate: 1 pasaj inferior;
- lucrari de protectia mediului: panouri fonoabsorbante 2.817 m.
Ce lucrari vor fi executate pe portiunea de 36,3 km dintre Micasasa si Coslariu
- lucrari de consolidare terasamente: 4.605 m;
- lucrari de protectie albie si terasamente: 332 m;
- poduri: 2 poduri reabilitate si 4 poduri noi;
- podete: 3 podete reabilitate, 47 podete noi si 2 podete desfiintate;
- lucrari pasaje denivelate proiectate: 1 pasaj inferior;
- lucrari de protectia mediului: panouri fonoabsorbante 3.213 m.
Sursa de finantare este asigurata din fonduri europene (85%) si din fonduri de la bugetul de stat (15%).
Impresa Pizzarotti, companie italiana, lider european in domeniul produselor prefabricate grele. Impressa Pizzarotti lucreaza in prezent alaturi de italienii de la Tirrena Scavi la tronsonul de autostrada Bucuresti-Moara Vlasiei.
Aktor (Grecia) a castigat, alaturi de Vinci (Franta), constructia tronsonului de autostrada Comarnic – Brasov, insa in aprilie 2010 consortiul a denuntat unilateral contractul, motivul oficial fiind lipsa fondurilor. Reprezentantii consortiului au aratat ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a condus la imposibilitatea de a obtine finantare.