CFR a cerut constructorilor să termine în luna iunie lucrările la podul de la Mogoșoaia
Directorul General al CFR SA, Ion Gavrilă, le-a dat termen constructorilor luna iunie pentru finalizarea lucrărilor de modernizare a podului CF de la Mogoşoaia şi de racordare a liniei 700 Bucureşti – Mogoşoaia – Urziceni la acest pod, anunță compania. Din cauza că lucrările la pod nu s-au terminat, trenurile circulă pe o rută deviată și drumul către Urziceni este cu 7 km mai lung. Între București și Urziceni trenurile fac o oră și 40 de minute pe 78 km.
Din cauză că podul nu a fost terminat, drumul cu trenul spre Aeroport este mai lung, fiind 30 de km, în loc de 23 km până la halta P O Aeroport, de unde se ia apoi microbuzul. Podul ar fi fost util și pentru o eventuală legătură directă cu trenul între Gara de Nord și Aeroport, însă o decizie se va lua spre final de an.
Cele două lucrări, conform CFR
Racordare liniei Bucuresti Nord – Urziceni la Pod km 1+510 (jud. Ilfov)
- Lucrări de racordare a liniei 700 Bucuresti Nord – Urziceni – Galati la podul CF de la Mogosoaia, km 1+150, în zona de supratraversare a DN1A
- Constructor – SC WIEBE ROMANIA SRL
- Stadiul de executie: 50%
Pod km 1+510, Mogoşoaia (jud. Ilfov)
- Lucrările de modernizare a podului CF de la Mogoşoaia, km 1+510 – demolarea și înlocuirea podului vechi cu un pod oblic, cu o singură deschidere, infrastructură din beton și tabliere metalice.
- Constructor – IMPLENIA BAUGESELLSCHAFT m.b.H. şi S.C. METABET CF SA
- Stadiul de executie: 90%
O dată cu finalizarea lucrărilor, circulaţia trenurilor care pleacă din Capitală spre Galaţi se va desfăşura pe ruta directă Bucureşti Nord – Mogoşoaia – Urziceni, în prezent traficul feroviar fiind deviat pe ruta Bucureşti Nord – Pajura – Chitila – Buciumeni – Mogoşoaia – Urziceni.