Sari direct la conținut

CFR a desemnat câștigătorul unui contract de 670 milioane euro pentru reabilitarea a 86 de km dintre Brașov și Sighișoara

HotNews.ro
Lucrari feroviare, Foto: CFR Infrastructura
Lucrari feroviare, Foto: CFR Infrastructura

CN CFR a anunțat cine a câștigat licitația pentru modernizarea a două secțiuni dintre Brașov și Sighișoara. Este vorba de un contract de peste 3,14 miliarde lei, iar câștigătoare a fost desemnată asocierea BRASIG Strabag-Swietelsky. Între Brașov și Sighișoara sunt 128 km, iar din cauza restricțiilor de viteză trenurile fac între 155 și 200 de minute. Pe zi sunt șapte trenuri pe sens. Pe tronson mai este un segment a cărui reabilitare va costa peste 600 milioane euro

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat Asocierea BRASIG Strabag -Swietelsky câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, aflate pe secţiunea Braşov – Sighişoara, componentă a Coridorului Rin – Dunăre, pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h.

Oferta financiară a Asocierii BRASIG Strabag-Swietelsky a fost de 3.143.153.533,29 lei fără TVA, contractul de achiziţie publică urmând a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii.

Sursa de finanţare pentru modernizarea subsecţiunilor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, în lungime totală de 86 de km, este asigurată din fonduri nerambursabile şi de la bugetul de stat, iar durata de execuţie va fi de 48 de luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.

Contractul prevede mai multe tipuri de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară: terasamente, linii C.F, consolidări poduri, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, linie de contact, sistem de informare a călătorilor, energoalimentare, telecomunicaţii, comunicaţii pentru semnalizare, fibră optică, supraveghere video, instalatii electrice, instalatii sanitare, instalaţii termoventilaţie, apărări de maluri, semnalizare, protecţia mediului.

Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare se asigură condiţii tehnice pentru circulaţia trenurilor de călători şi marfă cu viteze superioare de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro