Sari direct la conținut

CFR a semnat un contract de 1,53 miliarde lei pentru electrificarea și modernizarea a 36 km de cale ferată între Cluj și Oradea

HotNews.ro
Lucrari feroviare, Foto: CFR Infrastructura
Lucrari feroviare, Foto: CFR Infrastructura

​CFR SA și Asocierea RailWorks, formată din SC ARCADA Company (România) și SC Alstom Transport SA (Franța) au semnat contractul, în valoare de 1,53 miliarde lei, pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea Aghireș – Poieni. Între cele două localități sunt 37 km, iar trenurile fac între 37 și 65 de minute.

Trenurile cu opriri puține ating cel mult 80 km/h pe unele porțiuni și spre 100 km/h pe doar câțiva km. Sunt șase opriri intermediare între cele două localități. 37 de minute fac trenurile care au doar două opriri.

Ce spune CFR SA

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și Asocierea RailWorks, formată din SC ARCADA Company (România) și SC Alstom Transport SA (Franța) au semnat miercuri 21 decembrie 2022 contractul, în valoare de 1,53 miliarde lei, pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea AGHIREȘ – POIENI (LOTUL 2), aferentă obiectivului “Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Asocierea RailWorks, formată din SC ARCADA COMPANY (România) și SC Alstom Transport SA (Franța), va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de electrificare și modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe întrega secțiune Aghireș – Poieni, în lungime de 36,53 km, lucrări civile în stațiile Huedin și Poieni, haltale de mișcare Stana și Brăișoru, punctele de oprire – Aghireș, Jebuc și Bologa, modernizarea lucrărilor de artă – 3 poduri, 67 podețe, 2 tuneluri la Stana, în lungime de 298 m (fir I), respectiv 320 m (fir II), 1 pasaj superior, 1 pasaj denivelat (ecoduct), sisteme automate de semnalizare la 16 treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu.

De asemenea, în cadrul lucrărilor aferente distanței AGHIREȘ – POIENI sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică și feroviară:

  • pasaj pietonal subteran la Huedin (construcție nouă)
  • clădire nouă de călători în stația Poieni;
  • panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 11,748 km;
  • rampă de încărcare-descărcare în stația Huedin;
  • substație nouă de tracțiune în zona stației Poieni.

Durata de implementare a contractului este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

Linia de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră beneficiază de finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro