Sari direct la conținut

CFR Călători retrage din circulație locomotivele care folosesc soluția tehnică întâlnită și la cea care a provocat accidentul de la Galați UPDATE

HotNews.ro
Tren al CFR Calatori, Foto: Vlad Barza / HotNews.ro
Tren al CFR Calatori, Foto: Vlad Barza / HotNews.ro

​Consiliul de Administrație al CFR Călători a decis joi să retragă din circulație toate locomotivele care au soluția tehnică precum cea care a provocat accidentul feroviar de la Galați de sâmbătă seara, scrie Club Feroviar. UPDATE Măsura de retragere de temporară a fost confirmată de CFR Călători

Sursele au precizat că este vorba de peste 20 de locomotive de acest tip care sunt operate de CFR Călători.

„Am decis să retragem din circulație toate locomotivele care au soluția tehnică precum cea implicată în accidentul feroviar din stația CF Galați. De asemenea, vom cere o expertiză tehnică internațională din partea unui expert notificat ERA (Agenția Feroviară Europeană – n.red.). Vrem să aflăm dacă această soluție tehnică reprezintă un pericol pentru siguranța circulației”, au declarat surse din cadrul Consiliului de Administrație al operatorului feroviar de stat, citate de ClubFeroviar.

Locomotiva implicată în accidentul feroviar de la Galați, EC 128, cu putere 3400 kW este o Rade Koncar clasa 43, produsă acum 40 de ani în fosta Iugoslavie.

O firmă reparatoare de locomotive din Craiova susține că până în 2018 a modernizat 20 de locomotive din acest tip, lucrările de modernizare incluzând „Sistemul de reglare continuă a tensiunii pe motoarele de tracțiune utilizând punți semicomandate în montaj economic cu parametrii energetici ridicați prin care se elimină comutatorul de tip graduator”. Avantajul ar fi „reducerea costurilor de întreţinere şi creşterea duratei de viaţă prin eliminarea graduatorului”, după cum afirmă firma ce a făcut lucrările în Craiova.

O locomotivă clasa 43 a fost implicată și în accidentul de la Bârsești, în 2016, când doi mecanici au murit, după ce două locomotive CFR Marfă s-au ciocnit.

Sursele mai spun că directorul general Traian Preoteasa, căruia mulți i-au cerut demisia, și-a luat două săptămâni de concediu.

UPDATE La ora 12.30 CFR Călători a dat un comunicat de presă în care anunță retragerea temporară a locomotivelor similare celei implicate în accidentul feroviar

Având în vedere măsurile de siguranţă feroviară comunicate de către Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română (ASFR), CFR Călători a retras temporar din circulație, cu dată imediată, locomotivele electrice dotate cu echipamente tehnice similare cu cele ale locomotivei implicate în accidentul feroviar care a avut loc la Galați, în data de 25.03.2023.

Ca măsură suplimentară de siguranță a circulației trenurilor, CFR Călători va proceda, prin intermediul unei entități independente abilitate, la expertizarea soluției tehnice existentă în dotarea locomotivelor din parcul CFR Călători, similare celei implicate în accidentul feroviar care a avut loc la Galați, retrase temporar.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro