Sari direct la conținut

CFR Călători vrea pe viitor să pună trenuri Intercity pe cea mai lentă magistrală feroviară a țării

HotNews.ro
Tren Intercity, Foto: Vlad Barza / HotNews.ro
Tren Intercity, Foto: Vlad Barza / HotNews.ro

​CFR Călători vrea, când condițiile vor permite, să pună trenuri Intercity și pe ruta București – Craiova – Timișoara – Arad, o rută cu atât de multe restricții de viteză, încât cei 590 km sunt parcurși în 12 ore. CFR Călători a readus la final de 2022 trenurile Intercity, însă nu doar că biletele sunt mai scumpe decât alte trenuri, ci trenurile staționează mult, fiindcă lucrurile nu au fost gândite bine

CFR Călători a readus după opt ani de pauză trenuri Intercity în decembrie 2022. Biletele sunt cam cu 15-20% mai scumpe decât la trenurile IR, dar vagoanele nu sunt unele noi, ci tot cele folosite înainte pe IR. Trenurile IC ajung prin orașe precum Brașov, Constanța, Cluj, Suceava, Iași, Bacău, Galați, Piatra Neamț sau Arad.

Trenurile Intercity care circulă în 2024 nu sunt rapide și directe, ci se despart pe parcurs în segmente cu diverse destinații, iar acele separări durează și la dus și la întors. Acum 20 de ani, când România avea trenuri IC mult mai noi și mai rapide, ele staționau 2-3 minute în gări și puteau rula și 300 km fără oprire și fără a detașa grupe de vagoane. Erau într-adevăr rapide.

În decembrie 2023, serviciul Intercity a fost introdus pe alte două noi relații: Bucureşti Nord – Galați și retur şi București Nord – Bacău – Piatra Neamț și retur.

„De asemenea, atunci când condițiile tehnice ale infrastructurii feroviare vor permite, CFR Călători intenţionează să introducă acest serviciu și pe alte rute de circulație, cum ar fi București Nord – Craiova – Timișoara – Arad”, spune CFR Călători.

În prezent, sunt așa de mulți restricții, și așa de multe lucrări sunt de făcut pe viitor, încât pe această rută trenurile IR au o viteză medie de 50 km/h și sunt destule secțiuni de 35 km/h. Iată un exemplu: pe cei 209 km dintre București și Craiova sunt și trenuri IR care fac peste 4 ore, în timp ce în anii 90 erau și trenuri care făceau sub 2 ore și 20 de minute.

Compania spune că, de la reintroducerea serviciului Intercity în luna decembrie 2022, numărul călătorilor transportați a crescut de la 1.500 de călători/zi la 2.200 de călători/zi în anul 2023, estimând că în anul 2024, numărul călătorilor transportaţi va avea un trend crescător.

Ce spune CFR Călători despre vagoanele de IC

Compunerea trenurilor IC este asigurată cu un număr de peste 40 vagoane de călători (vagoane clasa I, vagoane clasa a II-a și vagoane clasa a II-a cu spațiu destinat serviciului de alimentație publică). Toate vagoanele sunt modernizate și au dotări la nivelul standardelor actuale, cu instalație de climatizare, toalete ecologice, uși de acces și intermediare semiautomate, prize electrice pentru încărcare telefon mobil sau laptop, instalație de sonorizare, afişaj digital, rastel pentru bagaje voluminoase în fiecare capăt al salonului. În aceste trenuri, călătorii beneficiază de internet în regim wi-fi, vagoanele având montat echipamentul adecvat și sunt apte pentru circulație cu viteza maximă de 160 km/h și chiar 200 km/h unele dintre ele.

Cât costă biletul la IC, cât durează drumul și care este viteza medie (Mersul Trenurilor 2023-2024)

București – Arad, 165 lei, 10 ore și 17 minute, 61 km/h

București – Suceava, 136 lei, 6 ore și 32 minute, 74 km/h

București – Iași, 136 lei, 6 ore, 71 km/h

București – Cluj, 136 lei, 8 ore și 40 de minute, 57 km/h

București – Constanța, 89 lei, 2 ore și 7 minute, 107 km/h

București – Brașov, 73 lei, 2 ore și 13 minute, 75 km/h

București – Galați, 99 lei, 3 ore și 37 minute, 72 km/h

București – Piatra Neamț, 119 lei, 5 ore și 32 minute, 64 km/h

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro