Sari direct la conținut

CFR Infrastructură a semnat contracte de 700 milioane lei pentru creșterea vitezei de circulație pe 140 km de cale ferată din Transilvania

HotNews.ro
Lucrari feroviare, Foto: CFR Infrastructura
Lucrari feroviare, Foto: CFR Infrastructura

​CFR SA a anunțat semnarea a 45 de contracte în valoare totală de 699 milioane lei, fără TVA, pentru execuția lucrărilor tip Quick Wins în vederea ridicării restricțiilor de viteză pe linii precum Apahida – Baia Mare și Războieni – Episcopia Bihor.

Pe multe dintre linii vitezele medii sunt și cu 15-20% mai mici decât acum 25 de ani, trenurile rulează în medie și cu mai puțin de 50 km/h și sunt puține porțiunile unde se ating 80 km/h.

Spre exemplu, trenurile Regio fac 4 ore pe cei 181 km dintre Apahida și Baia Mare. Între Războieni și Oradea trenurile IR fac 4 ore pe cei 220 km. Pe cei 121 km dintre Arad și Oradea cele mai rapide trenuri fac 2 ore și 14 minute, iar cele care opresc peste tot fac 3 ore.

Ce spune CFR SA

Sucursala Regională CF Cluj a semnat 45 contracte în valoare totală de 699.879.146,16 lei, fără TVA, pentru execuția lucrărilor tip QUICK WINS – ridicarea restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii, finanțate prin Planul Naţional de Redresare și Reziliență (PNRR), pe intervale de stații aferente liniilor CF Apahida – Baia Mare, Războieni – Episcopia Bihor și Arad – Oradea.

Constructor: Asocierea DRUM ASFALT (România) – ZUE (Polonia)

Valoarea totală a contractelor – 699,87 milioane de lei

Finanțare – fonduri nerambursabile PNRR

Durata de implementare – 24 de luni

Scop ridicarea restricțiilor de viteză și creșterea vitezei de circulație la 120 km/h (funcție de configurația traseului) pe următoarele intervale CF, în lungime totală de 140,085 km:

Linia APAHIDA – BAIA MARE

• Lot 1 Apahida – Bonțida, km 8+540- 9+760 (fir I) și km 8+497 – 9+800 (fir II)

• Lot 2 Jucu – Iclod, km 15+280 – km 16+800 (fir I+II)

• Lot 3 Bonțida – Iclod, km 16+800 – km 21+900 (fir I)

• Lot 4 Bonțida – Gherla, km 21+900 – km 23+550 (fir I+II)

• Lot 5 Iclod – Gherla, km 23+550 – km 27+600 (fir I)

• Lot 6 Iclod – Gherla, km 23+550 – km 27+600 (fir II)

• Lot 7 Iclod – Gherla, km 27+600 – km 32+050 (fir I)

• Lot 8 Iclod – Gherla, km 27+600 – km 32+050 (fir II)

• Lot 9 Gherla – Dej Călători, km 32+050 – 32+132 (fir I+II), km 32+159 – 33+071 (fir I+II) și km 33+090 – 33+300 (fir I+II)

• Lot 10 Gherla – Dej Călători, km 33+300 – km 38+000 (fir I)

• Lot 11 Gherla – Dej Călători, km 33+300 – km 38+000 (fir II)

• Lot 12 Gherla – Dej Călători, km 38+000 + km 41+500 (fir I)

• Lot 13 Gherla – Dej Călători, km 38+000 – km 41+500 (fir II)

• Lot 14 Gherla – Dej Călători, km 41+500 – km 45+450 (fir I)

• Lot 15 Gherla – Dej Călători, km 41+500 – km 45+450 (fir II)

• Lot 17 Dej Călători – Caseiu, km 46+718 – km 49+490 (linie simplă)

• Lot 18 Dej Călători – Caseiu, km 49+490 – km 52+890 (linie simplă)

• Lot 19 Gâlgău – Ileanda, km 81+400 – km 83+450 (fir II)

• Lot 20 Ileanda – Letca, km 91+940 – km 93+340 (linie simplă)

• Lot 21 Răstoci – Cuciulat, km 98+650 – km 100+200 (linie simplă)

• Lot 22 Lețca – Băbuțeni, km 103+750 – km 105+350 (linie simplă)

• Lot 23 Cuciulat – Băbuțeni, km 105+350 – km 107+450 (linie simplă)

• Lot 24 Cuciulat – Surduc Salaj, km 107+450 – km 108+650 (linie simplă)

• Lot 25 Băbuțeni – Surduc Salaj, km 113+500 – km 115+100 (linie simplă)

• Lot 26 Băbuțeni – Jibou, km 115+100 – km 116+270 (linie simplă)

• Lot 27 Surduc Salaj – Someș Odorhei, km 122+145 – km 123+556 (linie simplă)

Linia RĂZBOIENI – EPISCOPIA BIHOR

• Lot 28 Războieni – Câmpia Turzii, km 442+000 – km 443+700 (fir I+II)

• Lot 29 Călărași Turda – Câmpia Turzii, km 443+700 – km 446+400 (fir I+II)

• Lot 30 Călărași Turda – Câmpia Turzii, km 446+400 – km 449+050 (fir I+II)

• Lot 31 Călărași Turda – Câmpia Turzii, km 449+050 – km 450+050 (fir I+II)

• Lot 32 Călărași Turda – Câmpia Turzii, km 450+050 – km 451+050 (fir I+II)

• Lot 33 Câmpia Turzii – P.O. Cânepiști, km 451+050 – km 453+750 (fir I+II)

• Lot 34 Câmpia Turzii – P.O. Cânepiști, km 453+750 – km 456+250 (fir I+II)

• Lot 35 Câmpia Turzii – P.O. Cânepiști, km 456+250 – km 457+400 (fir I+II)

• Lot 36 Câmpia Turzii – Valea Florilor, km 457+400 – km 461+900 (fir II)

• Lot 37 P.O. Cânepiști – Boju, km 461+900 – km 465+700 (fir II)

• Lot 38 P.O. Cânepiști – Boju, km 464+860 – km 465+750 (fir I)

• Lot 39 Valea Florilor – Boju, km 465+700 – km 468+650 (fir II)

• Lot 40 Valea Florilor – Boju, km 468+650 – km 470+650 (fir II)

• Lot 41 Valea Florilor – Tunel, km 472+700 – km 475+300 (fir II)

• Lot 42 Boju – Tunel, km 475+300 – km 478+060 (fir II)

• Lot 43 Cojocna – Apahida, km 485+817 – km 488+547 (fir II)

• Lot 44 Cojocna – Apahida, km 488+615 – km 489+830 (fir II)

Linia ARAD – ORADEA

• Lot 48 Salonta – Cefa, km 81+408 – km 85+500 (linie simplă)

• Lot 49 Salonta – Cefa, km 85+500 – km 89+324 (linie simplă)

Lucrări tip QUICK WINS (cu materiale de cale noi achiziționate de constructor):

– înlocuirea punctuală a elementelor componente ale suprastructurii căii – șină, traverse, aparate de cale, piatră spartă – sau orice alt element care va conduce la creșterea vitezei de circulație pentru trenurile de călători și marfă, cu impact direct și imediat asupra duratei de călătorie.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro