Sari direct la conținut

CFR Infrastructură respinge acuzațiile cum că ar fi mușamalizat incidentul feroviar de la Sighișoara și consideră că a fost vorba despre o „dezinformare gravă”

HotNews.ro
Gara Sighisoara, Foto: Vlad Barza / HotNews.ro
Gara Sighisoara, Foto: Vlad Barza / HotNews.ro

Conducerea Companiei Națională de Căi Ferate CFR SA spune că nu a mușamalizat incidentul feroviar petrecut în data 8 iunie 2023 în stația CF Sighișoara. CFR SA spune că informațiile apărute sunt eronate și „au condus la o dezinformare gravă nu doar a tuturor reprezentanților media, dar și a locuitorilor orașului Sighișoara”. CFR SA spune că trenurile transportau ciment și bușteni și NU motorină și îngrășăminte chimice.

Despre incident, CFR SA explică faptul că mecanicul trenului GFR nu a oprit la linia 5, acesta și-a continuat parcursul, a depășit semnalul de ieșire din stație, care era în poziția OPRIRE, a talonat macazul nr. 26 și s-a înscris pe parcursul de intrare al trenului CER-Fersped, care avea comandă de intrare la linia 4.

Impiegatul de mișcare a declarat că le-a solicitat imediat telefonic celor doi mecanici măsuri de oprire, iar după oprirea celor două garnituri, trenul GFR a fost retras pe linia 5, iar trenul CER-Fersped a fost garat la linia 4, fiecare garnitură fiind reînscrisă ulterior în circulație.

Trenul GFR transporta ciment, pe relația Rupea – Dej, iar trenul CER-Fersped era încărcat cu bușteni și circula în relația Curtici – Sfântu Gheorghe.

Reamintim că o coliziune a două trenuri încărcate cu motorină și, respectiv, îngrășăminte chimice a fost evitată joi dimineață în ultimul moment în Gara Sighișoara, după ce mecanicul unui tren GFR ar fi adormit, a relatat sâmbătă Club Feroviar.

Conform sursei citate, mecanicul unuia dintre trenuri a ignorat semnalul de ieşire din staţie aflat pe roşu, accidentul fiind evitat de către mecanicul celui de-al doilea tren, care a observat manevra şi a frânat brusc, evitând, astfel, impactul. Totodată, publicația a acuzat că CFR SA a încercat inițial să ascundă acest incident. ”CFR SA a băgat incidentul sub preș, avizarea evenimentului de către companie având loc de abia după ce publicația noastră a chestionat autoritățile asupra situației”, scria Club Feroviar.

Ce spune CFR SA

Urmare informaţiilor tendențioase la adresa conducerii CFR în legătură cu mușamalizarea incidentul feroviar petrecut în data 8 iunie 2023 în stația CF Sighișoara, inclusiv datele eronate privind marfa explozibilă transportată de cele două trenuri private de marfă, publicate de revista Club Feroviar și preluate de reprezentanții mass-media, Serviciul Comunicare Mass-Media face următoarele PRECIZĂRI:

Considerăm că informațiile neverificate, dar aruncate în spațiul public, de către redactorul revistei Club Feroviar privind marfa transportată de cele două trenuri private care ar fi putut provoca o posibilă deflagrație pe calea ferată (motorină/îngrășăminte chimice, care erau de fapt CIMENT și BUȘTENI), precum și abordarea eronată privind o presupusă mușamalizare a unui incident feroviar de către conducerea Companiei, au condus la o dezinformare gravă nu doar a tuturor reprezentanților media, dar și a locuitorilor orașului Sighișoara, iar această practică jurnalistică o considerăm neadecvată pentru un jurnalist cu experiență în domeniu.

Conducerea Companiei Națională de Căi Ferate CFR SA nu a mușamalizat niciodată vreun incident sau accident feroviar înregistrat pe rețeaua feroviară, indiferent de grupa de clasificare a acestuia.

TOATE AVIZĂRILE referitoare la incidentele sau accidentele feroviare înregistrate pe rețeaua feroviară se transmit atât telefonic, cât și în format letric de către revizoratele regionale de siguranța circulației, în acelați timp tuturor instituțiilor abilitate AFER, AGIFER, POLIȚIE TF, inclusiv Revizoratului General de Siguranța Circulației din centralul Companiei, de unde rezultă faptul că nicio persoană din conducerea Companiei nu poate ascunde sau mușamaliza un incident/eveniment feroviar, deoarece toate informațiile privind contatarea de la fața locului se transmit în același timp, în același email, tuturor organelor abilitate să cerceteze sau să demareze anchetele feroviare.

Referitor la incidentul din gara Sighișoara, menționăm faptul că PRIMUL RESPONSABIL CARE TREBUIA SĂ-I AVIZEZE TELEFONIC pe ȘEFUL DE STAȚIE și REGULATORUL DE CIRCULAȚIE al REGIONALEI CF BRAȘOV era IMPIEGATUL DE MIȘCARE, care NU A AVIZAT INCIDENTUL, acesta fiind ACUM cercetat disciplinar pentru NEAVIZARE și NEÎNDEPLINIREA OBLIGAȚIILOR DE SERVICIU.

AVIZAREA SCRISĂ a fost transmisă, tuturor organelor de cercetare abilitate, inclusiv Revizoratului General de Siguranța Circulației (RGSC), după ce echipa de control a Regionalei CF Brașov a ajuns în stația Sighișoara pentru verificarea tuturor datelor, inclusiv a înregistrărilor video de pe instalația de centralizare electronică a traficului din stație, toate informațiile și constatările echipei de control fiind înscrise în AVIZARE și transmise electronic tuturor reprezentanților organelor de cercetare abilitate – AFER, AGIFER, POLIȚIA TF și RGSC.

După verificarea imaginilor video ale instalației de centralizare electronică s-a constatat faptul că mecanicul trenului GFR nu a oprit la linia 5, acesta și-a continuat parcursul, a depășit semnalul de ieșire din stație, care era în poziția OPRIRE, a talonat macazul nr. 26 și s-a înscris pe parcursul de intrare al trenului CER-Fersped, care avea comandă de intrare la linia 4.

Impiegatul de mișcare a declarat că le-a solicitat imediat telefonic celor 2 mecanici măsuri de oprire, iar după oprirea celor două garnituri, trenul GFR a fost retras pe linia 5, iar trenul CER-Fersped a fost garat la linia 4, fiecare garnitură fiind reînscrisă ulterior în circulație.

Referitor la marfa transportată de cele două trenuri private de marfă, facem precizarea că acestea nu erau încărcate nici cu motorină, nici cu îngrășăminte chimice, trenul GFR transporta CIMENT, pe relația Rupea – Dej, iar trenul CER-Fersped era încărcat cu BUȘTENI și circula în relația Curtici – Sfântul Gheorghe.

De asemenea, în urma verificărilor efectuate de Revizoratul Regionalei Brașov s-a constatat faptul că mecanicul trenului GFR a fost testat cu aparatul etilotest la intrarea în serviciu, în Depoul Brașov, testare efectuată chiar de personalul operatorului privat.

Menționăm faptul că, siguranța feroviară este o prioritate pentru conducerea companiei CFR SA și nicio abatere a personalului feroviar responsabil cu siguranța circulației feroviare, constatată în urma controalelor periodice efectuate de revizoratele de siguranța circulației, nu a rămas și nu va râmâne nesancționată!

Vă asigurăm totodată de faptul că CFR SA, prin Revizoratele de Siguranța Circulației ale Sucursalelor Regionale CF 1-8, a efectuat, efectuează și va efectua periodic controale în stațiile de cale ferată pentru verificarea modului de îndeplinire a sarcinilor de serviciu de către personalul propriu, iar în toate cazurile în care au fost sau vor fi descoperite/identificate abateri în activitate, angajații respectivi au fost, sunt și vor fi sancționați proporțional cu gravitatea abaterilor comise.

În final, precizăm faptul că apreciem semnalarea acestui incident feroviar de către publicația Club Feroviar, însă considerăm că acuzația de mușamalizare este total eronată, în contextul în care CFR SA, la fiecare solicitare a publicației respective, inclusiv la solicitarea privind incidentul de la Sighișoara, transmisă joi 8 iunie 2023, a dat dovadă de transparență și a furnizat toate informațiile solicitate de jurnaliștii publicației Club Feroviar.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro