Sari direct la conținut

CFR SA anunță investiții de 26 milioane lei pentru creșterea vitezei pe 20 de km dintre Buzău și Făurei

HotNews.ro
Tren al CFR Calatori, Foto: Stefania Gal
Tren al CFR Calatori, Foto: Stefania Gal

Între Buzău și Făurei sunt 40 km și cele mai rapide trenuri fac 38 de minute, cu 10-11 minute mai mult decât în anii 80. CFR SA a anunțat că a lansat licitația pentru modernizarea a 20 km, jumătate din distanța dintre cele două orașe. În prezent trenurile pot rula cu maxim 80 km/h, iar după modernizări ar trebui să se ajungă la 120 km/h. Între Cilibia și Făurei trenurile Regio fac între 24 și 34 de minute. În anii 80 cele mai iuți Personale făceau 19 minute.

Tronsonul este pe linia 702 care în anii 80 era tranzitată de o mulțime de trenuri sezoniere spre Litoral, inclusiv trenuri internaționale de foarte lung parcurs.

Ce spune CFR SA

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA investește 26,02 milioane de lei, din fonduri de la Bugetul de Stat, pentru lucrări de întreținere între stațiile Cilibia și Făurei, în vederea ridicării restricțiilor de viteză și creșterea vitezei de circulație la 120 km/h, pentru trenurile de călători.

Sucursala Regională CF Galați (SRCF Galați) a lansat licitația pentru execuția lucrărilor de întreținere a suprastructurii căii ferate între stațiile Cilibia – Făureri, pe firul II, de la km 148+700-167+700. Valoarea totală estimată a lucrărilor de întreținere este de 26.029.994,69 RON, fără TVA, sursa de finanțare fiind asigurată din Fonduri de la Bugetul de Stat, alocate CFR SA pentru anul 2021, iar durata contractului de execuție a lucrărilor va fi de 250 de zile.

Anunţul de participare la licitaţia deschisă şi documentaţiile de atribuire sunt disponibile în Sistemul Electronic al Achizitiilor Publice (SEAP).

Termenul limită pentru primirea ofertelor este 5 mai.2021.

Menționăm faptul că, lucrările de întreținere a suprastructurii căii ferate între stațiile Cilibia – Făureri, pe firul II, km 148+700-167+700, sunt cuprinse în Bugetul de Venituri și Cheltuieli (BVC) al SRCF Galați, la capitolul Întreținera și funcționarea/exploatarea infrastructurii feroviare publice, cu finanțare asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat și au drept scop îmbunătățirea condițiilor de exploatare și confort, prin creșterea vitezei de circulație a trenurilor de călători la 120 km/h.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro