Sari direct la conținut

China este de neoprit: inaugurează opt noi căi ferate în luna decembrie

HotNews.ro
Tren chinez de mare viteza, Foto: Vitalyedush, Dreamstime.com
Tren chinez de mare viteza, Foto: Vitalyedush, Dreamstime.com

China construiește căi ferate într-un ritm care nu poate fi egalat niciunde în lume, iar în decembrie vor fi deschise opt noi căi ferate, printre care una internațională către Laos, dar și secțiuni ce permit viteze de peste 300 km/h. China a construit în 15 ani aproape 40.000 de km de linii de tren de mare viteză, mai mult decât tot restul lumii a construit în 55 de ani și investițiile totale au trecut de 1.000 miliarde de dolari.

Pe 3 decembrie se inaugurează calea ferată de viteză către statul Laos, una dintre cele mai complicate din punct de vedere ingineresc. Trenurile către capitala laoțiană Vientiane ating 160 km/h și linia Boten – Vientiane are 414 km.

Citește și: Cum au construit chinezii trenurile de mare viteză și de ce doar ei puteau face un mega – proiect de peste 1.000 de miliarde de dolari

Zilele acestea va fi inaugurată o cale ferată de mare viteză în lungime totală de 246 km, timpul de călătorie urmând a fi redus de la 3 ore și jumătate în prezent, la numai o oră. Cele două orașe se numesc Zhangjiajie și Huaihua.

Citește și: De ce China a fost nevoită să reducă viteza trenurilor pe o mega – linie care a costat 23 de miliarde de dolari

Chinezii vor inaugura pe 6 decembrie o secțiune de 371 km în provincia Heilongjiang, viteza maximă fiind de 250 km/h. Va fi deschisă și o linie de mare viteză de 436 km între Ganzhou și Shenzhen, viteza maximă fiind 350 km/h.

O secțiune de 113 km va fi deschisă nu departe de granița cu Coreea de Nord, iar o linie de 171 km între două porturi la râul Yangtse va fi și ea inaugurată, viteza maximă fiind 350 km/h.

De ce China construiește atât de repede și atât de ieftin căi ferate de mare viteză

– costul cu forța de muncă este mic

– forța de muncă este aproape nelimitată

– exproprierile se fac rapid și ieftin, dat fiind regimul totalitar

– nu se pierde timp cu licitații și contestații

– statul este extrem de puternic și toate resursele de cercetare au fost mobilizate

– standardizare puternică a tehnicilor de construcție pentru a scădea cât mai mult costurile

– diversele autorități sunt dornice să investească în căi ferate pentru a crea locuri de muncă.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro