Cinci modele Volkswagen vor consuma sub 5,5 litri
Porsche Romania, importatorul general al marcilor Porsche, Audi, Volkswagen, Skoda si Seat, a lansat saptamina trecuta pe piata romaneasca modelul Volkswagen Passat BlueMotion, la preturi cuprinse intre 18.400 si 19.400 de euro, fara TVA.
Directorul general al companiei importatoare, Brent Valmar, estimeaza ca vinzarile noului model vor totaliza 2.000 de unitati pina la sfirsitul acestui an.
Compania mizeaza in acest an pe vinzari de 53.000 de unitati, fata de 43.000 de masini comercializate pe ansamblul anului 2006. Tehnologia Blue Motion va fi disponibila, pina la sfirsitul anului noi, si pe modelele Polo, Golf (hatchback, Variant si Plus), Touran si Jetta.
Primul pe aceasta lista se afla economicul Polo Blue Motion, disponibil cu un motor diesel de 80 de cai-putere. Potrivit datelor producatorului, consumul de carburant este de 3,9 litri la 100 de kilometri in ciclu mixt. Emisiile de dioxid de carbon pentru Polo se situeaza sub pragul de 100 de grame pe kilometru.
Blue Motion este numele tehnologiei folosite de producatorul din Wolfsburg cu ajutorul careia se diminueaza consumul de carburant si emisiile de noxe.
Modelul Passat BlueMotion are un motor de 1,9 litri, care dezvolta 105 cai-putere la 4.000 de rotatii pe minut, si un cuplu maxim de 250 de Newton-metri, disponibil de la 1.900 de rotatii pe minut. Autoturismul are un consum de carburant de 5,1 litri de motorina la 100 de kilometri, pentru versiunea limuzina, si de 5,2 litri de motorina pentru versiunea break, denumita Variant.
Aceste valori reprezinta o imbunatatire a economiei de carburant de 0,7 litri pentru Variant si de 0,6 litri pentru limuzina. Mai mult, sistemul de control al motorului TDI afiseaza pe computerul de bord o „recomandare“ catre sofer privind treapta optima de viteza care ar trebui folosita.
Astfel, soferul este informat care dintre cele cinci trepte de viteza este ideala pentru a fi utilizata in acel moment. Au fost efectuate si modificari la cutia de viteze, raporturile treptelor 3, 4 si 5 fiind optimizate.