Sari direct la conținut

Circulația feroviară este în continuare închisă între Craiova și Caracal. Au fost scoase nouă dintre cele 11 vagoane ale trenului de marfă deraiat marți

HotNews.ro
Lucrari feroviare, Foto: CFR Infrastructura
Lucrari feroviare, Foto: CFR Infrastructura

CFR Infrastructură informează că până la această oră, în stația CF Leu s-au ridicat și au fost scoase în afara gabaritului, 9 dintre cele 11 vagoane de marfă implicate în evenimentul feroviar, produs în data de 16 ianuarie. Trenurile de călători circulă pe varianta ocolită, via Piatra Olt.

Stația Leu este pe magistrala 100 București-Timișoara, la 24 km de Craiova și 30 km de Caracal.

Reamintim că pe 16 ianuarie, la intrarea în stația CF Leu nouă vagoane din compunerea unui tren privat de marfă (Global Rail Solutions) au deraiat, iar alte două s-au răsturnat. Trenul avea 35 de vagoane.

În continuare circulația trenurilor se realizează cu tracțiune Diesel, pe rute alternative Craiova – Piatra Olt – Caracal (linie simplă neelectrificată) sau cu transbordarea călătorilor cu mijloace auto între stațiile CF Craiova – Caracal și retur, asigurată de SRCF Craiova, măsuri de circulație care vor fi menținute până la finalizarea intervențiilor desfășurate de personalul feroviar în stația CF Leu.

Deraierea a produs pagube importante: a fost afectată linia pe ambele fire de circulație (300 m), au fost avariate trei aparate de cale și a fost rupt un stâlp al liniei de contact.

Echipele de intervenție ale SRCF Craiova acționează în continuare cu o macara de mare tonaj cu o capacitate de 250 tone, pentru ridicarea celorlalte două vagoane deraiate, de pe fir II de circulație Malu Mare – Leu.

Până la această oră, pe firul I (Leu – Malu Mare) s-au realizat lucrări de reparații la linie (montat traverse, șină, un aparat de cale) și se intervine pentru aducerea liniei în parametri pentru circulația trenurilor și punerea sub tensiune a firului de contact.

Este important de precizat faptul că, redeschiderea circulației feroviare pe firul I este condiționată de ridicarea vagoanelor de pe firul II, operațiune care se poate realiza doar cu poziționarea (calarea) macaralei de mare tonaj pe firul I.

Evenimentul din 16 ianuarie este investigat de către o comisie de specialitate AGIFER, care va stabili cauzele deraierii.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro