Cititorii HotNews.ro despre raliul din Capitala: Inutil, scump, zgomotos. Dar si o sansa de a ne face cunoscuti
Nu vrem raliu, nu are rost, orasul se blocheaza, cetatenii sufera iar unii castiga bani grei, cred multi cititori care au pus comentarii la materialele legate de evenimentul Bucharest Challenge, care a inceput azi. Sunt si oameni care apara evenimentul, mai putini ce-i drept, si motiveaza ca e o sansa ca Bucurestiul sa devina cunoscut pe plan international printr-un raliu pe care multe orase si-ar dori sa-l aiba. Iata cateva pareri ale cititorilor, unele patimase, altele bine argumentate, toate dovedind ca evenimentul auto ii lasa total indiferenti pe foarte putini.
Comparatia cu Monaco nu tine
Unii cititori au spus ca in sfarsit capitala intra in randul oraselor mari, la fel ca Monaco, celebru pentru cursa stradala. Dar contraargumentele n-au intarziat „In timp ce Monaco are un circuit adevarat de F1, care e o afacere serioasa, noi aveam un pseudo-circuit F3 inprovizat pe strazi”, spune tert. El adauga ca veniturile aduse sunt nule, iar beneficiul de imagine indoielnic.
LV e mai dur si spune ca avem parte de paine si circ-uit! „Cineva a luat spaga, unii au parte de iar restul trebuie sa sufere in tacere”.
LOL crede ca organizarea e defectuoasa „Lipsa de organizare genereaza haos pe toate santierele din Bucuresti si nepasarea celor de la primarie este direct proportionala cu lipsa organizarii”, crede el.
fane enumera cateva dintre neajunsurile aduse de eveniment „Nu ajunge ca aici sunt inghesuite toate institutiile statului, universitati, sediile marilor companii care fac afaceri in zona si vreo 10 cartiere muncitoresti. Asta lipsea din Bucuresti: strazi inchise, exemple de smecherie la volan, noxe, zgomot si o gramada de gura-casca ce vor da o caruta de bani doar pentru nimic”, scrie cititorul.
oxigen este foarte suparat si considera ca cetatenii achita factura pentru raliu „Platim curatenia, inainte si dupa, ca de, e domeniu public. Platim paza la sute de militieni care mai bine ar aplica legea in trafic, nu la interzisul lor. Platim zeci de salvari care trebe dom’le sa pazeasca poporul!”
Altii sunt sarcastici, ca de exemplu titus care-i ironizeaza pe cei care vor fi in tribune: „Nu e asa ca e fantastic ca vi se ofera sansa sa dati un milion pentru a sta gura-casca sa vedeti cum trec unii cu 700 de km la ora si sa ziceti: „Mamiii, imi iei si mie Felali din ala losu?”
Tabara fanilor raliului nu ramane mai prejos
Chiar daca sunt mai putine, comentariile pro-Bucharest Challenge nu lipsesc si contin argumente.
„E bine ca lumea sa auda despre Romania si ca organizeaza summituri, curse de masini pe circuite stradale etc. (adica lucruri bune). Ca suntem o natie de tigani necivilizati care pe unde se duc fac prapad se stie deja peste tot in lumea asta”, e de parere Alexandru C.
radu spune ca cei care critica se pripesc si ii indeamna sa mearga sa vada cursele, pentru ca sunt inedite. „Cei care critica acest eveniment nu privesc problema din toate punctele de vedere si sunt degeaba (ca de obicei). Toate orasele importante alearga dupa organizarea de competitii sportive pentru ca aduc bani si reclama gratis”.
Alti cititori observa ca daca Bucurestiul ar fi propus pentru curse un loc ca Voluntari spre exemplu, nu ar fi fost niciodata acceptat in calendarul FIA GT. Farmecul e dat tocmai de circuitul stradal din jurul unei cladiri controversate.
Nici in tabara fanilor nu lipsesc comentariile exaltate „Eu propun sa mutam si Dacia la unguri ca suntem prea prosti sa avem ceva bun in tara asta!!!!”, crede gigi.
Razboi online al petitiilor
Pe site-ul petitieonline.ro, internautii s-au batut in petitii pe tema raliului. Lupta a fost ce-i drept inegala, din moment ce petitia contra raliului a strans cam 1.500 de semnaturi, in timp ce petitia pentru abia a trecut de 50, dar si acolo comentariile contra raliului abunda.
Evenimentul in cateva cifre
Bucharest Challenge a inceput astazi, cu sesiunile de calificari. Biletele costa 20 de lei vineri, iar duminica, in ziua cea mai importanta, pornesc de la 40 si ajung la 115 lei. Circuitul are 3,2 kilometri lungime si se estimeaza vanzarea a circa 100.000 de bilete, in valoare totala de un milion de euro. 600 de jandarmi au fost mobilizati la evenimentul in care pe circuit vor „alerga” masini in valoare totala de circa 60 milioane de euro.