CME isi regionalizeaza productia si distributia de programe pentru a reduce costurile
Grupul Central European Media Enterprises, care in Romania detine televiziunile din reteaua Pro, intentioneaza sa produca programe pentru difuzare internationala, nu numai nationala si sa exporte aceste programe catre pietele vest-europene, pentru a diminua costurile de productie si a obtine venituri suplimentare a declarat Adrian Sarbu, presedintele grupului, intr-un interviu acordat Dow Jones Newswires si preluat de site-ul CME.
Potrivit sursei citate, CME va comasa subsidiarele pe care le controleaza separat in sapte tari in trei unitati operationale regionale: continut, internet si televiziune.
Sarbu este citat spunand ca productia de programe pentru o piata regionala va diversifica sursele de venit, „dar principalul motiv (al schimbarilor) consta in mai multe produse si costuri de productie mai ieftine pe termen scurt, mediu si lung pe fiecare piata si in fiecare limba”.
Potrivit sursei mentionate, programele vor fi coproductii intre diverse unitati ale grupului din tarile unde acesta opereaza – Romania, Republica Ceha, Slovacia, Ucraina, Croatia, Slovenia si Bulgaria. Tematica programelor va fi suficient de larga pentru a atrage audiente din afara zonei unde sunt produse. Central European Media Enterprises urmareste, totodata, sa exporte emisiuni in Europa de Vest.
Potrivit lui Sarbu, reducerile de costuri ce vor rezulta din aceste schimbari vor fi cunoscute in momentul in care compania va finaliza pregatirile bugetare pentru 2010
Dow Jones il citeaza pe analistul David Kestenbaum, care se asteapta ca masurile luate in prezent de grup, coroborate cu un reviriment economic in Europa Centrala si o diminuare a declinului anual in vanzarile de publicitate, sa ajute compania sa isi diminueze pierderea neta anuala la 12 milioane de dolari in 2009, urmand ca 2010 sa aduca un profit net de 52 milioane de dolari.
Sarbu apreciaza, totodata, ca piata regionala de publicitate va incepe sa-si revina in al patrulea trimestru al acestui an, iar cresterea cheltuelilor de publicitate va fi mai rapida decat cea a economiei. „Clientii de publicitate se vor intoarce pe pietele central si est-europene la primele semne de reviriment in Europa Occidentala, deoarece se tem ca o lunga absenta de pe piata va duce la un declin a cotei de piata”, potrivit lui Sarbu.
In iulie, cand a anuntat acordul de preluare a MediaPro Entertainment, CME anunta ca planifica sa-si integreze unitatile existente de productie cu cele ale MediaPro Entertainment in cadrul unei divizii dedicate de productie, servicii si distributie, care sa acopere toate teritoriile unde este prezent grupul.