Sari direct la conținut

CNA a publicat decizia privind regulile de desfasurare a campaniei electorale pentru locale in audiovizual. Campania e gratuita si se termina joi, 7 iunie

HotNews.ro

CNA a publicat, miercuri, decizia finala privind regulile de desfasurare in audiovizual a campaniei electorale pentru alegerile locale, pe care a transmis-o la Monitorul Oficial. Decizia arata ca aceasta campanie electorala incepe vineri, 11 mai 2012 si se incheie cu 48 de ore inaintea zilei alegerilor, adica joi, 7 iunie, ora 24.00. Pentru realizatorii de emisiuni care ar avea de gand sa ceara bani pentru emisiuni electorale, acelasi document reafirma prevederile Legii alegerilor locale nr. 67/2004, potrivit careia campania electorala in audiovizual este gratuita.

Decizia a fost adoptata in sedinta de marti a CNA, dupa doua saptamani de discutii asupra proiectului de decizie propus de Consiliu.

Posturile care intentioneaza sa reflecte campania electorala au obligatia sa transmita CNA pana cel tarziu in data de 9 mai informatiile despre tipurile de emisiuni dedicate campaniei electorale si despre programarea acestor emisiuni in zilele saptamanii.

Decizia se bazeaza pe dispozitiile Legii pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale si pe cele din Legea audiovizualului.

Ce spune, intre altele, decizia CNA, bazata pe cele doua acte legislative mentionate:

  • Art.1 – (1) Campania electorala la posturile de radio si de televiziune, inclusiv de televiziune prin cablu (…) incepe vineri, 11 mai 2012, si se incheie in ziua de  joi, 7 iunie 2012, ora 24.00.
  • Art. 3 – Radiodifuzorii publici si privati sunt obligati sa asigure desfasurarea unei campanii electorale echitabile, echilibrate si corecte pentru toti competitorii electorali (…).
  • Art. 4 – (1) Competitorii electorali au acces gratuit la posturile publice si private de radio si de televiziune, inclusiv de televiziune prin cablu, in conditiile art. 65-67 din Legea nr. 67/2004 pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
  • Art. 4 – (2) In perioada campaniei electorale, candidatii si reprezentantii competitorilor electorali pot sa participe numai la emisiunile electorale si de dezbateri electorale.
  • Art 4 – (3) In perioada campaniei electorale, radiodifuzorii nu pot difuza emisiuni produse, realizate sau moderate de candidati si de reprezentanti ai competitorilor electorali si nici spoturi publicitare comerciale in care apar candidati sau reprezentanti ai competitorilor electorali.
  • Art. 4 – (4) Este interzisa vanzarea de timpi de antena sau de spatii de emisie pentru competitorii electorali in scopul participarii la emisiunile electorale si de dezbateri electorale sau in vederea prezentarii activitatilor de campanie electorala in emisiunile informative. 
  • Art. 5 – (1) In timpul campaniei electorale, informatiile privind sistemul electoral, tehnica votarii, calendarul campaniei electorale, programele politice, opiniile si mesajele cu continut electoral trebuie sa fie prezentate exclusiv in urmatoarele tipuri de emisiuni: a) emisiuni informative – in care pot fi difuzate informatii privind sistemul electoral, tehnica votarii si activitatile de campanie ale competitorilor electorali; in acest scop durata programata a emisiunii informative poate fi marita cu cel mult 15 minute; b) emisiuni electorale – in care candidatii isi pot prezenta programele politice si activitatile de campanie electorala; c) dezbateri electorale – in care competitorii electorali, sustinatorii sau reprezentantii acestora, precum si jurnalistii, analistii si alti invitati pun in discutie programele electorale si teme de interes public privind campania electorala.
  • Art 5 – (2)  Emisiunile dedicate campaniei electorale, spoturile publicitare electorale si emisiunile informative care prezinta activitatile de campanie ale candidatilor pot fi difuzate numai in zilele de luni, marti, miercuri, joi si vineri.
  • Art. 6 – (1) Radiodifuzorii publici si privati pot difuza spoturi publicitare electorale numai in cadrul emisiunilor electorale si de dezbateri electorale. Spoturile electorale se difuzeaza gratuit si nu constituie comunicare comerciala audiovizuala (…).
  • Art. 7 – (2) In emisiunile informative, prezentarea activitatilor de campanie va fi realizata exclusiv de catre radiodifuzori. Este interzisa difuzarea de materiale in legatura cu activitatile de campanie, realizate sau puse la dispozitia radiodifuzorilor de catre competitorii electorali, precum si difuzarea de interviuri acordate de catre candidati sau competitori electorali.
  • Art. 7 – (3) Candidatii care detin functii publice pot aparea in emisiunile informative numai in probleme de stricta actualitate legate de exercitarea functiei lor (…).
  • Art. 12 – Cu 48 de ore inainte de ziua votarii sunt interzise: a) prezentarea de sondaje de opinie sau difuzarea de spoturi de publicitate electorala; b) invitarea sau prezentarea in emisiuni si dezbateri electorale a candidatilor si a reprezentantilor competitorilor electorali (…); c) comentarii privind desfasurarea campaniei electorale, precum si cele privind competitorii electorali.
  • Art. 13 – In ziua votarii sunt interzise: a) prezentarea de sondaje realizate la iesirea de la urne, inainte de inchiderea votarii; b) comentarii referitoare la competitorii electorali; c)indemnuri de a vota sau de a nu vota un candidat ori candidaturile depuse de competitorii electorali. 
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro