Sari direct la conținut

CNA cere schimbarea legii in urma reportajului HotNews.ro despre cum apari la TV in campania electorala

HotNews.ro

Problemele semnalate de ActiveWatch – Agentia de Monitorizare a Presei, in baza reportajului realizat de HotNews.ro „Am negociat pentru un candidat. Cum apari la un show TV cu 5.000 sau 20.000 de euro„, „sunt foarte greu verificabile”, a spus in sedinta publica de marti a CNA presedintele acestui for, Rasvan Popescu. Prin urmare, acestea nu pot proba o posibila incalcare a deciziei privind campania electorala. Insa, pentru evitarea unor derapaje similare in campania pentru alegerile europarlamentare, „solutia de fond este o modificare a legislatiei de campanie pe care ne-am propus sa o ducem la indeplinire pana la sfarsitul lunii martie”, a spus Popescu.

CNA nu a contactat HotNews.ro in legatura cu materialele pe baza carora a fost realizat reportajul.

CNA a dezbatut, marti, sesizarea primita la sfarsitul campaniei electorale din partea ActiveWatch – Agentia de Monitorizare a Presei cu privire la reportajul realizat de HotNews.ro, in conditiile in care, in sedinta publica din 4 decembrie, Rasvan Popescu hotarase ca, odata campania electorala incheiata, CNA nu va da curs altor dezbateri pe acest subiect.

CNA a cerut posturilor o evidenta cu emisiunile contra cost. Doar Realitatea a raspuns

Intre timp, Consiliul a solicitat posturilor invocate in articolul HotNews.ro o evidenta cu emisiunile electorale realizate contra-cost si tarifele percepute candidatilor. Realitatea TV a fost singurul post care a raspuns solicitarii CNA, cu precizarea ca a incasat bani doar pe spoturi electorale, neavand cereri pentru emisiuni de promovare electorala.

„Se poate conta si pe faptul ca toate informatiile pe care le avem, le tinem la dispozitia Curtii de Conturi care, in momentul in care va verifica cheltuielile facute de partide cu aceasta campanie, le va putea verifica si cu informatiile noastre”, a afirmat Rasvan Popescu.

„Vom incerca sa tinem cont de toate aspectele semnalate si sa clarificam lucrurile care au fost mai putin transparente in aceasta campanie”, a spus Popescu, facand apel la intelegere avand in vedere ca este „prima campanie cand a fost permis un tarif la emisiunile electorale”.

Presiuni pentru schimbarea legii

Cu acest scop, CNA a hotarat sa trimita o scrisoare, in luna ianuarie, celor doua birouri permanente ale Camerei Deputatilor si Senat, prin care va solicita ca forul de reglementare in audiovizual sa fie chemat la dezbateri, daca se intentioneaza o modificare a legii privind alegerile europarlamentare.

Pana la sfarsitul lunii martie, membrii Consiliului si-au propus sa vina cu o serie de concluzii despre cum ar trebui sa se desfasoare o campanie electorala, asupra carora vor fi invitati sa-si exprime punctul de vedere si reprezentanti ai posturilor si ONG-urilor.

Gelu Trandafir, membru CNA, a indicat drept o posibila alternativa crearea unui cadru de reglementare general, valabil pentru toate tipurile de campanie electorala. O reglementare care, in opinia lui Trandafir, ar trebui sa permita unui candidat sa cumpere spatiu de emisie si nu „un produs editorial”. „Trebuie sa fim foarte stricti cu materialele furnizate de candidati”, a precizat el.

Jurnalistii ar trebui „responsabilizati”, nu scutiti sa-si faca treaba in timpul campaniei electorale, in baza reglementarilor in vigoare, a spus si Christian Mititelu, membru CNA.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro