Sari direct la conținut

CNADNR a deschis toate cele 64 de oferte depuse pentru constructia a patru tronsoane de autostrada. Vezi care sunt companiile care au intrat in lupta

HotNews.ro
Tronsoanele scoase la licitatii, Foto: Ministerul Transporturilor
Tronsoanele scoase la licitatii, Foto: Ministerul Transporturilor

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a deschis toate cele 64 de oferte depuse in cadrul licitatiilor pentru tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad, Timisoara-Lugoj, Lugoj-Deva, Orastie-Sibiu. Cel mai mare interes pentru constructia autostrazilor a fost dovedit de companiile Impresa Pizzarotti, Tirrena Scavi, Astaldi si Strabag care s-au inscris in cursa pentru toate cele patru tronsoane. Dar si alte companii, precum Spedition UMB (controlata de Dorinel Umbrarescu) si firma spaniola FCC Construction, au incercat sa-si asigure cat mai multe sanse de castig, participand la licitatiile pentru trei tronsoane. Majoritatea ofertantilor s-au asociat in consortii de cate doua-trei companii. Vezi in text informatii despre companiile care au intrat in batalia pentru cele patru tronsoane.

Cele mai multe firme participante la licitatii sunt straine. Printre cele din Romania, se afla companii precum UMB, Romstrade, Tehnostrade, SCCF Iasi si Hidroconstructia.

Castigatorii licitatiilor vor fi anuntati pe 21 si 22 martie, iar contractele vor fi semnate pe 4 si pe 5 aprilie.

Firmele care au depus oferte pentru Orăştie-Sibiu:

Lot 1

  • Tehnologica Radion-Gabriel Couto-Amandio Carvalho-Lena -Rosas-Arcadis
  • SBI International Holdings
  • Strabag Romania

Lot 2

  • Straco-Studio Corona
  • UMB-Tehnostrade-Carena
  • Razel-Egis
  • Porr-Hidroconstrucţia
  • Doprastav-Cominco-Alfa 04
  • Shapir-Aktor
  • Max Boegl-Geiger-Tancrad-Primacons
  • MonteAdriano-Romstrade

Lot 3

  • Impresa Pizzarott-Concefa
  • FCC-Alpine
  • Ideconsa-Peyber Hispanica-OHL
  • Azvirt-Delta ACM
  • Impregilo
  • FIP Industriale-Balzola

Lot 4

  • Tirrena Scavi-Condotte-Cossi
  • Secol-STE-Toto
  • J&P Avax
  • Copisa-Aprivia
  • Astaldi-Euroconstruct-AstalRom
  • Eureca

Contractul „Proiectare şi execuţie autostrada Orăştie – Sibiu, Loturile 1, 2, 3 şi 4” are o valoare estimată la 2.937.175.319 RON fără TVA şi este împărţit astfel:

Lotul 1 „Proiectare şi executie autostrada Orăştie-Sibiu km 0+000 – km 24+110” – 24,110 km, valoare 814.120.578 lei fără TVA

Lotul 2 „Proiectare si executie autostrada Orastie-Sibiu km 24+110 – km 43+855” – 19,745 km, valoare 707.991.358 lei fără TVA

Lotul 3 „Proiectare si executie autostrada Orastie-Sibiu km 43+855 – km 65+965” – 22,110 km, valoare 762.202.841 lei fără TVA

Lotul 4 „Proiectare si executie autostrada Orastie-Sibiu km 65+965 – km 82+070” – 16,105 km, valoare 652.860.542 lei fără TVA

Durata de proiectare şi execuţie este de 30 de luni – 6 luni proiectare, 24 execuţie, la care se adaugă 24 de luni garanţie (total derulare contract 54 luni).

Firmele care au depus oferte pentru Lugoj-Deva

  • Impresa Pizzarotti-Pomponio
  • Tirrena Scavi-Condotte-Cossi
  • FCC Construction
  • OHL-Copisa-Rubau
  • Impregilo
  • Astaldi-Euroconstruct-AstalRom
  • Aktor-Shapir
  • Strabag-Straco Grup

Contractul de proiectare şi execuţie a autostrăzii Lugoj-Deva, tronsonul km 0 + 000 – km 27 + 400, are o valoare estimată la 1.118.840.865 lei fără TVA. Durata de proiectare şi execuţie este de 30 de luni – 6 luni proiectare, 24 execuţie, la care se adaugă 24 de luni garanţie (total derulare contract 54 luni).

Firmele care au depus oferte pentru Timisoara-Lugoj

Lot 1

  • Straco-Azvi-Studio Corona
  • UMB-Tehnostrade-Carena
  • Doprastav-CCCF Timisoara
  • Vega-Selina-Consitrans
  • Balzola-Rover Alcisa sa-Puentes
  • Magenta-Assignia-Simarc-Specialist Consulting srl
  • Eureca
  • Confort-MonteAdriano-Viaponte Projectos e Consultoria de Engenharia

Lot 2

  • Impresa Pizzarotti-Impregilo-Pomponio
  • Tirrena Scavi-Condotte-Cossi
  • FCC Construction
  • Copisa-OHL- Soares da Costa
  • Lena-Gabriel Couto-Amandio Carvalho-Tehnologica Radion-Rosas-Arcadis
  • Max Boegl-Astaldi-Euroconstruct-Tancrad-Primacons
  • Viarom-Vectra-Tractebel
  • Strabag
  • SCCF Iasi-Colas-Egis

Contractul „Proiectare si executie autostrada Timisoara-Lugoj, Loturile 1 si 2” are o valoare estimata la 878.440.574 RON fara TVA si este structurat dupa cum urmeaza: Lotul 1 „Proiectare si executie autostrada Timisoara-Lugoj km 44+500 – km 54+000” – 9,5 km, valoare 266.555.952 lei fara TVA

Lotul 2 „Proiectare si executie autostrada Timisoara-Lugoj km 54+000 – km 79+625” – 25,62 km, valoare 611.884.622 lei fara TVA.

Firmele care au depus oferte pentru Nadlac-Arad

Lot 1

  • Azvi-Puentes-Straco-Grusamar-Specialist Consulting SRL-Incitec SRL
  • Tirrena Scavi-Condotte-Cossi
  • Doprastav-CCCF Timisoara
  • Romstrade-MonteAdriano-Donrep Construct
  • OHL-Labra-Copisa
  • Astaldi-Euroconstruct-AstalRom
  • Strabag Romania-Confort

Lot 2

  • Impresa Pizzarotti-Impregilo-Pomponio
  • Alpine
  • UMB-Tehnostrade-Carena
  • Porr-Hidroconstructia
  • Vega-Selina-Consitrans
  • Aprivia-Soares da Costa
  • Delta ACM-Azvirt
  • Viarom-Vectra-Betacops

Tronsonul Nadlac-Arad face parte din Coridorul IV Paneuropean. Lotul 1 are o lungime de 22,2 km si o valoare estimata la 486.946.433 lei fara TVA, iar Lotul 2 o lungime de 16,6 km si o valoare estimata la 506.661.681 lei fara TVA.

Cine sunt companiile participante

  • Spedition UMB si Tehnostrade sunt detinute de Dorinel Umbrarescu, unul dintre oamenii de afaceri supranumiti si „regii asfaltului”. Spedition UMB participa la lucrarile la tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti de pe autostrada Bucuresti-Ploiesti, care sunt in mare intarziere, avand, initial, ca termen de finalizare 2010. Termenul a fost prelungit pana la 15 decembrie 2011. Tronsonul a fost realizat doar in proportie de 50%. Portiunea de autostrada are o lungime de 42,5 km, licitatia de constructie fiind castigata, in 2006, de un consortiu format din firmele UMB Spedition, Pa &Co International, Euroconstruct Trading ’98 si Com-Axa.
  • Grupul Romstrade, controlat de omul de afaceri Nelu Iordache- are incheiate numeroase contracte cu statul, mai ales pentru intretinerea si reabilitarea drumurilor nationale si autostrazilor, dar si pentru largiri de drumuri.
  • SCCF Iasi (majoritar este detinut de grupul francez Colas)- companie de constructii care activieaza pe piata romaneasca din anul 1952, cu lucrari precum barajul de la Stanca Costesti, Vama Albita si Sculeni, reabilitare DN2, Pod Maracineni, Autostrada Bucuresti Constanta, sectorul Lehliu-Drajna.
  • Hidroconstructia– infiintata in anul 1950 pentru realizarea amenajarilor hidroenergetice din ROMANIA, societatea si-a dezvoltat ulterior portofoliul  categoriilor de lucrari, precum drumuri si poduri. Societatea era iniţial numită “Direcţia Generală a Hidrocentralei Bicaz”, fiind unic constructor al  investiţiei hidroenergetice de la Bicaz. Hidroconstructia a fost infiintata in anul 1950 si a fost privatizata in 1995, prin achizitia pachetului integral de  actiuni de catre salariatii societatii.
  • Astaldi– companie italiana, una dintre cele mai puternice din Europa. Are numeroase afaceri cu statul roman. Una dintre cele mai importante este constructia autostrazii Timisoara-Arad, constructie care a starnit o serie de nemultumiri din cauza intarzierilor.
  • Impresa Pizzarotti, companie italiana, lider european in domeniul produselor prefabricate grele.
  • FCC Construction– companie spaniola. A incheiat cateva contracte cu statul roman pentru reabilitare drumuri. Alaturi de Astaldi participa la constructia autostrazii Timisoara-Arad. Tot alaturi de Astaldi, lucreaza si la pasajul Basarab.
  • Tirrena Scavi- companie de constructii, reabilitare drumuri si poduri din Italia. Este prezenta in Romania.
  • Aktor (Grecia)– a castigat, alaturi de Vinci (Franta), constructia tronsonului de autostrada Comarnic – Brasov, insa in aprilie 2010, consortiul a denuntat unilateral contractul, motivul oficial fiind lipsa fondurilor. Reprezentantii consortiului au aratat ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie  care a condus la imposibilitatea de a obtine finantare.
  • Strabag (Austria)– Numeroase afaceri cu statul roman. Anul trecut, Strabag a mai castigat licitatia organizata de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri (CNADNR) privind reabilitarea drumului national DN67 B, intre localitatile Scoarta si Pitesti. Modernizarea a 188 de kilometri de drum va costa circa 89 de  milioane de euro. CNADNR a mai semnat, recent, cu Strabag un contract de 220 milioane de euro pentru constructia tronsonului de autostrada Deva-Orastie.

Tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad si Lugoj-Deva au ca durata de proiectare si executie 30 de luni, din care 6 luni proiectare si 24 executie, la care se adauga 24 de luni garantie, informeaza Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR). Potrivit unui anunt de participare publicat pe 11 decembrie, CNADNR a demarat licitatia pentru proiectarea si executia unei portiuni din tronsonul de autostrada Lugoj-Deva. Aceasta portiune are o lungime de 27,4 kilometri, iar valoarea lucrarilor este estimata la 1,1 miliarde lei fara TVA. Cu o zi inainte de acest anunt, CNADNR a lansat licitatia pentru executia tronsonului Nadlac-Arad, in lungime de 38,8 kilometri, valoarea acestuia fiind estimata la 993,6 milioane lei, fara TVA.

De asemenea, pe 14 decembrie, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a lansat licitatii pentru constructia a inca doua tronsoane din Coridorul IV Pan-european. Este vorba de doua loturi din autostrada Timisoara-Lugoj si de patru loturi din Orastie-Sibiu. Cele doua loturi din Timisoara-Lugoj au o lungime de 35,1 kilometri, valoarea lucrarilor fiind estimata la 878,4 milioane lei, fara TVA (peste 1 miliard lei cu TVA). Pentru Orastie-Sibiu, in lungime de 82 de kilometri, valoarea estimativa este de 2,9 miliarde de lei, fara TVA (3,5 miliarde lei cu TVA). Lucrarile sunt finantate prin fonduri europene.​

Pentru alt tronson, Deva-Orastie, CNADNR a semnat, in noiembrie, un contract cu asocierea Strabag AG-SC Strabag SRL-SC Straco Grup. Valoarea contractului este de 220,6 milioane euro (TVA inclus), din care contributia Comisiei Europene este pana la 133,6 milioane euro. Proiectul este finantat din fondul ISPA 2004 si are termen de finalizare 24 de luni din momentul inceperii lucrarilor. Tronsonul Deva-Orastie are 32,8 kilometri.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro