CNADNR: Proiectarea si executia tronsoanelor Nadlac-Arad si Lugoj-Deva dureaza 30 de luni/27 de kilometri de autostrada costa 1,1 miliarde lei, fara TVA
Tronsoanele de autostrada Nadlac-Arad si Lugoj-Deva au ca durata de proiectare si executie 30 de luni, din care 6 luni proiectare si 24 executie, la care se adauga 24 de luni garantie, informeaza Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR). Potrivit unui anunt de participare publicat pe 11 decembrie, CNADNR a demarat licitatia pentru proiectarea si executia unei portiuni din tronsonul de autostrada Lugoj-Deva. Aceasta portiune are o lungime de 27,4 kilometri, iar valoarea lucrarilor este estimata la 1,1 miliarde lei fara TVA. Termenul limita pentru primirea ofertelor este 14 februarie. Cu o zi inainte de acest anunt, CNADNR a lansat licitatia pentru executia tronsonului Nadlac-Arad, in lungime de 38,8 kilometri, valoarea acestuia fiind estimata la 993,6 milioane lei, fara TVA.
Anuntul de licitatie pentru Nadlac-Arad a fost prezentat pe larg de HotNews.ro aici.
Ambele proiecte sunt finantate prin fonduri europene.
In total, tronsonul Lugoj-Deva are 99,5 kilometri si o valoare estimativa de 975 de milioane de euro, potrivit unei informatii transmisa de CNADNR la solicitarea HotNews.ro.
La acest tronson se adauga si portiunile de autostrada Nadlac-Arad pentru care au fost demarate deja licitatia, Timisoara-Lugoj si Orastie- Lugoj. Compania intentioneaza sa mai scoata la licitatie, in aceasta luna, si celelalte doua tronsoane. Adunate, lungimea celor trei tronsoane este de 156 de kilometri, iar valoarea lor este estimata la circa 1,3 miliarde de euro.
- Toate aceste tronsoane fac parte din Coridorul IV Pan-european Nadlac-Constanta.
Cateva conditii pe care trebuie sa le indeplineasca participantii la licitatia pentru portiunea din tronsonul Lugoj-Deva:
- Media rezultatului exercitiilor financiare nete (profit net/pierdere) ale ofertantului trebuie sa fie pozitiva pe ultimii (3) trei ani (2007, 2008, 2009);
- Media cifrei de afaceri a ofertantului in domeniul de activitate aferent infrastructurii de transport rutier* pe ultimii (3) trei ani (2007, 2008, 2009) trebuie sa fie mai mare de 850000000 Lei.
- Ofertantul trebuie sa demonstreze, printr-o singura declaratie bancara, in original, ca dispune sau are acces la lichiditati, linii de credit sau la alte instrumente financiare in valoare de minim 250000000 Lei, sau echivalent pentru o perioada de 6 luni, suma suficienta pentru a acoperi cheltuielile cu constructia in cadrul contractului.
- Ofertantul trebuie sa inregistreze o valoare a indicatorului Lichiditate Generala (LG) pentru exercitiul financiar aferent anului 2009 de minim 100%.
- Ofertantul a finalizat cu succes in ultimii 5 ani cel mult trei proiecte/contracte de lucrari de constr. in domeniul infrastructurii de transport rutier* (ITR) in care participarea ofertantului la acestea sa fi fost in valoare totala cumulata de minim 850.000.000 Lei, fara TVA;
Pentru mai multe amanunte accesati documentele atasate.
Stadiul coridorului pan-european IV Nadlac-Constanta
Prioritatea „zero” a Ministerului Transporturilor este coridorul pan-european IV Nadlac-Constanta, a declarat Eusebiu Pistru, secretar de stat in Ministerul Transporturilor, in cadrul unui forum privind infrastructura organizat de Forum Invest. In aceste conditii, in 2011, „toate resursele financiare le vom concentra pe culoarul patru”, a adaugat Pistru.
- Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a semnat, la inceputul lunii noiembrie, cu asocierea Strabag AG-SC Strabag SRL-SC Straco Grup contractul pentru constructia variantei de ocolire Deva-Orastie la standard de autostrada. Valoarea contractului este de 220,6 milioane euro (TVA inclus), din care contributia Comisiei Europene este pana la 133,6 milioane euro.
- De asemenea, in luna octombrie, Comisia Europeana a aprobat o finantare de 124 milioane de euro pentru tronsonul Arad-Timisoara, care face parte, de asemenea, din coridorul IV pan-european.