Coca-Cola ramane cel mai valoros brand din lume, urmat de IBM si Microsoft
Coca-Cola, IBM si Microsoft sunt cele mai valoroase branduri din lume, potrivit clasamentului „Best Global Brands” realizat de Interbrand si citat de Reuters. Daca primele trei locuri ale clasamentului sunt aceleasi ca si in 2009, pe locul patru urca Google, care s-a clasat anul trecut pe locul 7.
Valoarea de piata a Coca-Cola este apreciata la 70.452 milioane dolari (+2%).
BP, puternic afectata de scurgerile de petrol in Golful Mexic, a iesit din Top 50, astfel incat Shell devine cel mai puternic brand din aceasta industrie, iar Hewlett-Packard a reusit pentru prima oara sa intre in Top 10.
In unele cazuri, insa, brandurile par sa fi rezistat bine crizelor. Toyota, numarul 11 in acest clasament, a pierdut doar 16% din valoare, in ciuda scandalurilor legate de rechemarile succesive de masini de la inceputul acestui an. Goldman Sachs, in ciuda publicitatii negative de care s-a bucurat, a urcat pe locul 37 (38 in 2009).
Cei mai mari castigatori par a fi brandurile din sectorul tehnologic: valoarea brandului Google a crescut cu 36%, progrese puternice inregistrand si Intel (locul 7) sau Apple (17).
Lista completa a celor mai valoroase 50 de branduri din lume poate fi citita aici.