Comisarul european pentru politica regionala, Corina Cretu: Romania are cel mai avansat model de Master Plan, din cele 22 de state membre care pregatesc un astfel de document
„Romania are cel mai avansat model de Master Plan, din cele 22 de state membre care pregatesc in prezent un astfel de document”, spune Comisarul european pentru Politica regionala, Corina Cretu. Cu toate acestea, oficialul european precizeaza ca mai sunt aspecte de discutat cu Ministerului Transportului in cursul lunii iunie, „insa per ansamblu suntem pe drumul cel bun”. Potrivit lui Cretu, obiectivul comun al Comisiei Europene si al Guvernului este de a reusi finalziarea si adoptarea Programului Operational pentru Infrastructura Mare si a Programului Operational Regional „pana la jumatatea lunii iulie, astfel incat sa se poata incepe implementarea proiectelor”. Ioan Rus, ministrul Transporturilor, a precizat ca, pentru implementarea proiectelor de infrastructura din Master Plan, Romania intentioneaza sa foloseasca imprumuturi de 7 miliarde de euro de la BEI si BERD.
Ioan Rus, ministrul Transporturilor se afla zilele acestea la Bruxelles unde se intalneste cu oficialii europeni pe maginea Master Planului General de Transport al Romaniei, documentul strategic care stabileste prioritatile in infarstructura nationala pe urmatorii 15 ani si documentul esential pentru finantarea europeana nerambursabila in noul ciclu financiar.
Rus s-a intalnit miercuri cu Comisarul european pentru politici regionale, Corina Cretu, iar joi se intalneste cu Violeta Bulc, Comisarul European pentru Transporturi.
Ioan Rus: Romania intentioneaza sa foloseasca pentru infrastructura imprumuturi de 7 miliarde de euro de la BEI si BERD
„Saptamana trecuta, colegii mei, specialisti de la minister, au discutat aici, la Bruxelles, cu specialistii Comisiei Europene (CE) toate datele Master Planului General de Transport (MPGT). Astazi, avem un Master Plan General de Transport, un produs creat impreuna cu specialistii CE in urma unor consultari permanente, pe tot parcursul etapelor constructiei acestui plan strategic de dezvoltare a infrastructurii romanesti”, a declarat Rus.
Potrivit Ministrului Transporturilor, in acest moment, „Romania intentioneaza sa foloseasca pentru proiectele din MPGT atat expertiza cat si banii de la BEI si BERD in limita celor 7 miliarde euro aprobate de catre guvernul roman pentru dezvoltarea infrastructurii. Ideea triplei surse de finantare pentru proiectele de infrastructura – fondurile europene, bugetul de stat si banii de la BEI si BERD – idee inspirata din celebrul plan de investitii Juncker, sunt convins ca va determina un coeficient de succes mult mai mare pentru implementarea MPGT”.
Corina Cretu: Romania are cel mai avansat model de Master Plan, din cele 22 de state membre care pregatesc in prezent un astfel de document
De cealalta parte, Comisarul Corina Cretu a declarat ca apreciaza „progresele inregistrate de Romania in elaborarea Master Planului de Transport”.
„Romania are cel mai avansat model de Master Plan, din cele 22 de state membre care pregatesc in prezent un astfel de document. Mai avem cateva aspecte de discutat cu reprezentantii Ministerului Transportului in cursul lunii iunie, insa per ansamblu suntem pe drumul cel bun”, sustine Cretu.
„Obiectivul nostru comun, al Comisiei Europene si al Guvernului Romaniei, este acela de a reusi sa finalizam si sa adoptam Programul Operational pentru Infrastructura Mare si Programul Operational Regional pana la jumatatea lunii iulie, astfel incat sa se poata incepe implementarea proiectelor”, a mai declarat Corina Cretu.