Comisia Europeana a aprobat finantarile pentru constructia tronsoanelor de autostrada Nadlac-Arad si Orastie-Sibiu
Comisia Europeana a emis deciziile prin care sunt aprobate finantarile pentru constructia autostrazilor Nadlac-Arad si Orastie-Sibiu de pe Coridorul IV pan-european, informeaza Ministerul Transporturilor. Contributia din fonduri europene nerambursabile pentru cele doua obiective este de 724 milioane euro pentru perioada 2011- 2013.
- Aceste decizii ale Comisiei Europene constituie o veste extraordinara pentru Romania pentru ca ne permit sa incepem decontarea din bani europeni nerambursabili a lucrarilor pentru constructia autostrazilor de pe Coridorul IV.(…) Aprobarea finantarii europene pentru aceste doua proiecte va duce si la cresterea ratei de absorbtie a fondurilor europene la Ministerul Transporturilor pana la sfarsitul anului, urmand ca in 2012 si 2013 sa cheltuim integral cele 2 miliarde de euro alocate pentru proiectele de infrastructura rutiera. In urmatoarele saptamani vor incepe efectiv si lucrarile la aceste proiecte, dupa finalizarea perioadei de proiectare prevazute in contractele semnate in lunile mai si iunie anul acesta”, a declarat ministrul Anca Boagiu.
Proiectul „Constructia autostrazii Nadlac-Arad” prevede proiectarea, supervizarea si constructia unei autostrazi (2×2) intre orasele Nadlac si Arad, in lungime de 38,882 km, si a unui drum de legatura intre Nadlac si DN7, in lungime de 5,911 km. Proiectul prevede constructia a 2 poduri, a 11 pasaje, a 3 noduri rutiere, a unui centru de intretinere si a 2 zone de servicii.
Contributia nerambursabila din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene pentru acest obiectiv este de 213.889.168 euro, iar termenul de finalizare este 2013.
Proiectul „Constructia autostrazii Orastie-Sibiu” prevede proiectarea, supervizarea si constructia unei autostrazi (2×2) intre orasele Orastie si Sibiu, in lungime de 82,07 km. Proiectul prevede constructia a 9 poduri, a 3 viaducte, a 25 de pasaje, a 8 noduri rutiere, a 2 centre de intretinere si a 4 zone de servicii.
Contributia nerambursabila din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene este de 510.153.238 euro, iar termenul de finalizare este 2013.
- Lotul 1 „Proiectare şi executie autostrada Orăştie-Sibiu km 0+000 – km 24+110” valoare estimată 814.120.578 lei, câştigător SC STRABAG SRL, valoare ofertă câştigătoare 551.041.792,37 lei
- Lotul 2 „Proiectare si executie autostrada Orastie-Sibiu km 24+110 – km 43+855”, valoare estimată 707.991.358 lei, câştigător Asocierea Straco Grup SRL – Studio Corona SRL Civil Engineering, valoare ofertă câştigătoare 377.780.208,81 lei
- Lotul 4 „Proiectare si executie autostrada Orastie-Sibiu km 65+965 – km 82+070” valoare estimată 652.860.542 lei, câştigător Asocierea Astaldi SpA – Euroconstruct Trading ’98 SRL – Astalrom SA, valoare ofertă câştigătoare 484.839.529,89 lei
- Proiectare şi execuţie autostrada Nădlac – Arad şi Drum de Legătură, lotul 1, km 0+000 – 22+218” valoare estimată 486.946.433 lei, constructor Asocierea Romstrade – Monteadriano Engenharia e Construcao – Donep Construct, valoare ofertă câştigătoare 382.959.483,93 lei
- Proiectare şi execuţie autostrada Nădlac – Arad şi Drum de Legătură, lotul 2, km 22+218 – 38+882” valoare estimată 506.661.681 lei, constructor Alpine Bau GmbH, valoare ofertă câştigătoare 411.489.216,09 lei
- Proiectare şi execuţie autostrada Orăştie – Sibiu, lotul 3, km 43+855 – km 65+965” valoare estimată 762.202.841 lei, constructor Impregilo SpA, valoare ofertă câştigătoare 604.791.600 lei