Comisia Europeană deschide o anchetă împotriva Google în domeniul tehnologiilor de publicitate online
Comisia Europeană a anunțat marți că deschide o anchetă împotriva gigantului american Google pentru presupuse practici anticoncurențiale în domeniul tehnologiilor de publicitate online. Comisia vrea să afle dacă Google și-a favorizat propriile servicii, în același timp punând obstacole în fața concurenței.
Investigația își propune mai ales să afle dacă Google distorsionează serviciile concurenței prin tactici de restricționare a accesului unor terțe părți la datele user-ilor în scopuri publicitare, pe site-uri sau în aplicații, în timp ce Google își menține accesul la date.
Cheltuielile pe domeniul ”display advertising” în UE au fost estimate la 20 miliarde euro în 2019. Google furnizează o serie de servicii de tehnologie publicitară (ad tech) care intermediază relațiile dintre publisheri și advertiseri, pentru ca reclamele să fie afișate pe site-uri sau în aplicații.
Ancheta CE se va axa pe afișarea publicității, domeniu în care Google furnizează o serie de servicii. Comisarul european pentru Concurență, Margrethe Vestager, spune că este important să existe o concurență echitabilă, pentru ca anunțătorii să ajungă la clienți, iar editorii să poată să vândă spațiile. Ancheta își va propune să afle dacă Google a favorizat propriile servicii sau dacă a obligat companiile să folosească doar serviciile Google.