Sari direct la conținut

Comisia Europeana lanseaza o campanie de promovare a consumului de lapte in scoli si pune la dispozitie subventii pentru distribuirea produselor lactate in institutiile de invatamant

HotNews.ro

Puterea laptelui! e sloganul sub care Comisia Europeana (CE) incearca sa determine copiii din scoli sa consume produse lactate. Executivul european a lansat, vineri, la nivel comunitar o campanie de promovare a distribuirii laptelui in scoli. Mai mult, ea pune la dispozitie subventii pentru distribuirea produselor lactate in institutiile de invatamant.

Recent, programul comunitar de distribuire a laptelui in scoli a fost extins. Noul regulament, din 11 iulie 2008, prevede largirea seriei de produse care pot beneficia de subventie.

Pe lista acestor produse se afla laptele, inclusiv variantele cu arome (precum si bauturi pe baza de lapte fara lactoza), o gama mai larga de branzeturi (inclusiv branzeturi cu continut scazut de grasimi), iaurturi si produse fermentate din lapte, cum ar fi laptele batut si chefirul, precizeaza un comunicat al CE. In prezent, scolile gimnaziale beneficiaza de acelasi acces integral si garantat la program ca si scolile primare si gradinitele. Noile reguli ale programului au intrat in vigoare la inceputul anului scolar 2008-2009.

CE incearca sa incurajeze, prin programe de acest gen, o alimentatie mai sanatoasa a tinerilor europeni, care se confrunta cu mari probleme de sanatate legate de obezitate.

In acest sens, Bruxelles-ul a mai propus introducerea unui program comunitar prin care sa se ofere in mod gratuit scolarilor fructe si legume. Pe langa distribuirea de fructe si legume, statele membre participante la program ar urma sa stabileasca strategii nationale care sa includa initiative educationale si de sensibilizare, precum si schimburi de bune practici. Acest program va fi implementat in 2009, de indata ce va fi adoptat de catre Consiliu.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro