Comisia Europeana ridica semne de intrebare fata de licitatiile pentru autostrazile Nadlac – Arad si Orastie – Sibiu
Comisia Europeana (CE) si-a exprimat, intr-o scrisoare adresata autoritatilor romane la 20 octombrie 2011, „unele ingrijorari legate de calitatea rezultatelor competitiei” pentru construirea autostrazilor Nadlac – Arad si Orastie – Sibiu. Reprezentantii CE au furnizat aceasta informatie pentru HotNews.ro, care a cerut clarificari legate de o afirmatie a presedintelui Basescu. Autostrada Nadlac – Arad este un proiect promovat de primarul Aradului, Gheorghe Falca, finul lui Traian Basescu.
Basescu a spus joi dimineata ca a primit o scrisoare din partea Comisiei Europene prin care institutia informeaza ca nu va mai finanta din bani europeni un proiect privind constructia unui tronson de autostrada deoarece castigatorul licitatiei a fost desemnat de catre o instanta judecatoreasca.
Reprezentantii CE au mai spus, in raspunsul pentru HotNews.ro, ca Bruxelles-ul nu a conditionat niciodata finantarea unui proiect de faptul ca unele proceduri de achizitii sint contestate in justitie sau de faptul ca rezultatul final este decis de justitie.
In ceea ce priveste autostrazile Nadlac – Arad si Orastie – Sibiu, Comisia Europeana arata ca si finantarea acestora a fost aprobata, in ciuda semnelor de intrebare ridicate de modul cum au fost organizate si cistigate licitatiile.
Comisia Europeana a emis in septembrie deciziile prin care sunt aprobate finantarile pentru constructia autostrazilor Nadlac-Arad si Orastie-Sibiu de pe Coridorul IV pan-european, informeaza Ministerul Transporturilor. Contributia din fonduri europene nerambursabile pentru cele doua obiective este de 724 milioane euro pentru perioada 2011- 2013.
Autostrada Nadlac – Arad
Autostrada Nadlac – Arad, un proiect promovat de primarul aradean Gheorghe Falca, a fost impartita in doua tronsoane. Castigatorii sint:
Autostrada Nadlac – Arad Lot 1: km 0+000- km 22+218, contract de proiectare si executie in valoare de 115.8 milioane euro (inclusiv TVA) incheiat cu Asocierea Romstrade – Monteadriano Engenharia e Construcao – Donep Construct. Proiectul cuprinde constructia a 22,18 km de drum cu profil de autostrada, a 5 poduri, 6 pasaje, 16 podete si a unui nod rutier.
Autostrada Nadlac – Arad Lot 2: km 22+218- km 33+882, contract de proiectare si executie in valoare de 124.45 milioane euro (inclusiv TVA) incheiat cu ALPINE Bau GmbH. Proiectul cuprinde constructia a 16,98 km de drum cu profil de autostrada, a 3 poduri, 7 pasaje si a 2 noduri rutiere.
Autostrada Orastie – Sibiu:
Lotul 1 „Proiectare şi executie autostrada Orăştie-Sibiu km 0+000 – km 24+110” valoare estimată 814.120.578 lei, câştigător SC STRABAG SRL, valoare ofertă câştigătoare 551.041.792,37 lei
Lotul 2 „Proiectare si executie autostrada Orastie-Sibiu km 24+110 – km 43+855”, valoare estimată 707.991.358 lei, câştigător Asocierea Straco Grup SRL – Studio Corona SRL Civil Engineering, valoare ofertă câştigătoare 377.780.208,81 lei
Pentru lotul 3 „Proiectare si executie autostrada Orastie-Sibiu km 43+855 – km 65+965”, contractul in valoare de 604.791.600 lei a fost semnat pe 20 mai cu Impregilo SpA.
Lotul 4 „Proiectare si executie autostrada Orastie-Sibiu km 65+965 – km 82+070” valoare estimată 652.860.542 lei, câştigător Asocierea Astaldi SpA – Euroconstruct Trading ’98 SRL – Astalrom SA, valoare ofertă câştigătoare 484.839.529,89 lei
Multe contestatii
Rezultatele initiale la aceste licitatii au fost contestate de mai multi participanti la concurs, dupa cum a scris HotNews.ro la vremea respectiva.